Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1300542
XC90_Executive skrev:Fast Volvo kan ju inte släppa en ny hybrid med lev 2020 som bara kommer 4 mil på el Bild Kommer det fortfarande vara samma spec?
Finns ju ingen möjlighet att få in ett större batteri i kardantunneln så det blir nog fortsatt samma spec.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1300545
stevvee skrev:
XC90_Executive skrev:Fast Volvo kan ju inte släppa en ny hybrid med lev 2020 som bara kommer 4 mil på el Kommer det fortfarande vara samma spec?
Finns ju ingen möjlighet att få in ett större batteri i kardantunneln så det blir nog fortsatt samma spec.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu tror jag också att det kommer vara samma spec men fysisk storlek på batteriet är ju inte det som styr kapaciteten.
#1300562
Zanders skrev:
stevvee skrev:
XC90_Executive skrev:Fast Volvo kan ju inte släppa en ny hybrid med lev 2020 som bara kommer 4 mil på el Kommer det fortfarande vara samma spec?
Finns ju ingen möjlighet att få in ett större batteri i kardantunneln så det blir nog fortsatt samma spec.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu tror jag också att det kommer vara samma spec men fysisk storlek på batteriet är ju inte det som styr kapaciteten.
Just nu är det ju det, tror inte Volvo kommer hitta någon leverantör som kan göra samma storlek men större kapacitet innan hösten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1300645
Fick info idag av min handlare att T6 twin kommer få o beställas i nars men kommer börja byggas v43/48 så leverans i princip nästa år om jag förstod d rätt.
Och då kommer man plocka bort T8 när man lanserar t6 till my21
Beställer jag T8 idag är d leverans maj /juni
#1300776
KayserSoze skrev:Vad händer?! fick T8:an idag 15% längre räckvidd på el?
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... -drivlinor

Står också att MY19 T8 är slutsåld i "Bygg din Volvo" - appen
Planerar beställa den i nästa vecka :)
Beställ en V60 sedan Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1300779
KayserSoze skrev:Vad händer?! fick T8:an idag 15% längre räckvidd på el?
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... -drivlinor

Står också att MY19 T8 är slutsåld i "Bygg din Volvo" - appen
Planerar beställa den i nästa vecka :)
Har läst detta 3 gånger nu och om jag får anta så är det samma drivlina som redan funnits och ex återfinns i xc60 och V60 bara det att man förtydligar att alla modeller nu har detta.
Annars är det riktigt dåligt utav Volvo om man gör något nytt precis efter man börjat rulla ut ”senaste” modellen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]