Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#776841
Jag har bara positiva erfarenheter av BraBil vid Stigs Center, om vi nu snackar auktoriserad volvoverkstad. Att de var över tusen kronor billigare på en 12000 mila jämfört med Bilia gjorde inte saken sämre.
#1300698
Det har uppstått ett vinande/tjutande ljud vid lågt varvtal och jag ska nu lämna in bilen för felsökning.
Skulle ni föreslå en oberoende verkstad typ Mekonomen eller en Volvo-verkstad?

Vilken volvo-verkstad är bäst och inte svindyr? Mechanum, Brabil, Biltjänst i Landvetter? Vad föreslår ni?
#1300976
Connexionbasic skrev:Det har uppstått ett vinande/tjutande ljud vid lågt varvtal och jag ska nu lämna in bilen för felsökning.
Skulle ni föreslå en oberoende verkstad typ Mekonomen eller en Volvo-verkstad?

Vilken volvo-verkstad är bäst och inte svindyr? Mechanum, Brabil, Biltjänst i Landvetter? Vad föreslår ni?
Biltjänst

Bild

#1310199
Har kört servicar mm på bilia endast för att jag hade maxitrygg...I lördags tändes check engine men bilen gick lika fint som vanligt så imorse ringde jag till Biltjänst i landvetter. Fullbokat men dom skulle ta in bilen imorgon tisdag. Körde bort den idag ändå och kl 14 ringde dom och hade felsökt, beställde delar idag och bilen blir klar imorgon. Någon tmap sensor som sagt upp sig tydligen...Oavsett så lär dom få göra mina servicar/reparationer framöver!
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]