- ons 20 feb 2019, 22:50
#1300476
För mig, som ändå jobbar på ett sätt där jag kan köra 300km per dag flera dagar i veckan, så har laddning med 16A enfas (3.7kW) räckt bra även nu på vintern med lite högre förbrukning. Jag skippar t.o.m laddning flera dagar i veckan om jag vet att jag inte ska köra så långt dagen efter.
Så skulle man få induktionladdning på uppfarten med 4-6kW hade det räckt och blivit över.
I ett sånt läge tror jag inte man ska behöva oroa sig speciellt mkt för sin hälsa, när bilen är parkerad hemma sitter jag sällan och väntar i den. ;)
Jag förutsätter också att man har koll på hälsoeffekterna när man gör induktionsladdare. Vi har många lagar och riktlinjer i Sverige för hur man får sälja elektronisk utrustning, så känner mig inte speciellt orolig för att bli mickrovågstillagad inne i bilen i framtiden. :)
Så skulle man få induktionladdning på uppfarten med 4-6kW hade det räckt och blivit över.
I ett sånt läge tror jag inte man ska behöva oroa sig speciellt mkt för sin hälsa, när bilen är parkerad hemma sitter jag sällan och väntar i den. ;)
Jag förutsätter också att man har koll på hälsoeffekterna när man gör induktionsladdare. Vi har många lagar och riktlinjer i Sverige för hur man får sälja elektronisk utrustning, så känner mig inte speciellt orolig för att bli mickrovågstillagad inne i bilen i framtiden. :)
Polestar 2 Dual Motor MY21
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389