- mån 18 feb 2019, 10:10
#1299966
Kostar ju i princip inget. http://www.bildelsbasen.se/141-W452237.html
Moderator: Moderatorer
UnleashFusion skrev: ↑mån 18 feb 2019, 09:45 du kan kolla med ÅF vad det kostar för kåporna: 31294129, 31294130 (går att få med p-sens) - kostar $33 men går att få för $26 i usa dock*Har precis börjat nytt jobb på just en ÅF så ska kolla någon dag när tillfälle ges
*https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 94129.html
*https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 94130.html
StefanN skrev: ↑mån 18 feb 2019, 10:10 Kostar ju i princip inget. http://www.bildelsbasen.se/141-W452237.htmlTyvärr utan uttaget för p-sensorn bara, annars är det verkligen helt rätt pris. Ska börja leta R design-grill också men nisstänker att det inte är helt lätt-hittat.
Briander skrev: ↑mån 18 feb 2019, 18:50 Ska börja leta R design-grill också men nisstänker att det inte är helt lätt-hittat.https://www.hova.com/grill-r-design-volvo-s60v60-2013/
Briander skrev: ↑fre 22 feb 2019, 06:31 Ratten har jag funderat på men likt du gjorde att inte plocka med själva R-design kåpan i så fall, kommer nog inte ha något R-design alls på den här bilen förutom grill skulle jag tro. Dashcam har nog aldrig slagit mig men kanske vore kulByt inte till den blanksvarta, pianolackade eller vad den heter.
En sak jag tänkt på är mittkonsollen, den har charcoal-varianten nu men den känns ju lite trist, något roligare där vore nog på sin plats, någon blank variant eller silver kanske. Hur svårt är det att byta ut den tro? Passar det från en facelift?
1170x (17).jpeg
Briander skrev:Det är inte alls speciellt svårt att byta, det är bara att börja uppifrån med ventilationsgallret och sen jobba sig nedåt. Gör det samtidigt som spakställsbytet så blir det inget extrajobb
En sak jag tänkt på är mittkonsollen, den har charcoal-varianten nu men den känns ju lite trist, något roligare där vore nog på sin plats, någon blank variant eller silver kanske. Hur svårt är det att byta ut den tro? Passar det från en facelift?
lillasnigel skrev: ↑fre 22 feb 2019, 07:50Där sa du något att byta samtidigt ja,m smooth. Men okej sitter den skruvad bakifrån tro? Behöver man pilla bort alla vreden?
Det är inte alls speciellt svårt att byta, det är bara att börja uppifrån med ventilationsgallret och sen jobba sig nedåt. Gör det samtidigt som spakställsbytet så blir det inget extrajobb
Briander skrev:Nu minns jag inte exakt men jag har för mig att den bara sitter med två skruvar bakifrån. Jag har för mig att den ramlade loss väldigt enkelt när man väl hade lossat panelen med fläktgallret (och de två skruvarna), sen får man lossa lite kontakter. Knappsatsen och vreden kollade jag inte så noga på eftersom jag inte hade några planer på att byta just då men det var nog inga konstigheter. Jag hade stor hjälp av Youtube för att se hur att satt ihop och exakt var man skulle sticka in verktygen och bändalillasnigel skrev: ↑fre 22 feb 2019, 07:50Där sa du något att byta samtidigt ja,m smooth. Men okej sitter den skruvad bakifrån tro? Behöver man pilla bort alla vreden?
Det är inte alls speciellt svårt att byta, det är bara att börja uppifrån med ventilationsgallret och sen jobba sig nedåt. Gör det samtidigt som spakställsbytet så blir det inget extrajobb
Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]