Moderator: Moderatorer

#1298782
BerraXC skrev: tis 12 feb 2019, 19:19 Grundlig yttre tvätt i dag med tershines produkter, 6000mila service i morgon!
Någon som vet vad det brukar kosta hos Bilia?

/Berra
Beror på om du åker Amazon, 780 eller XC90 T8... :-)
#1298785
Idag har jag bytt försäkringsbolag, då årsförfallodagen är i slutet på nästa vecka.
Helförsäkring från maj, då blir skillnaden mellan nya och gamla bolaget 3500:-/år....
Passade även på att byta hem- och personolycksfall.
#1298930
Micce1980 skrev: tis 12 feb 2019, 18:44
SebSE skrev:
Micce1980 skrev: tis 12 feb 2019, 16:58

Det ska vara stil på grejorna ;-)
Ser faktiskt ut så på bilden, men nej det är nog ljuset. Hade aldrig i h-e köpt en bil som sett ut så ;-)

Denna togs omkring november 2017
IMG_3533.jpg
Fast tycker allt det är nyansskillnad mellan bakre stötfångare och bakdörr även på den där bilden :nerd:
Samma fram då, en aning. Hur som inget som syns i verkligheten alls ;-)

Tog två närbilder, nu då?

HB
IMG_1881.jpg

VB
IMG_1880.jpg


Som en jämförelse, en bild på när jag bytte den nedre bakhjulen till en lackerad från bildelsbasen

IMG_3129.jpg
haha. Ljuset bedrar ;) Med tanke på hur petig du är så hade det varit luystigt om det stämde ;)
#1298931
fjohan82 skrev: tis 12 feb 2019, 19:28 Idag har jag bytt försäkringsbolag, då årsförfallodagen är i slutet på nästa vecka.
Helförsäkring från maj, då blir skillnaden mellan nya och gamla bolaget 3500:-/år....
Passade även på att byta hem- och personolycksfall.
35% lägre försäkring för mig bara att flytta ut från Sthlm kommun och skaffa hus i Vallentuna. Sen ska vi itne prata om skillnaden husförsäkring och bostadsrätt...
#1299075
Jag har tvättat bilen och sabbat min lack. Det är vad jag har gjort för min bil idag. Eller i förrgår för att vara exakt. Repor överallt. Trodde jag hade varit noggrann men Gör det själv-hallens borste sabbade min bil totalt. 1 månad gammal bil och lacken åt skogen. Oerhört deprimerande.
repor.JPG
repor.JPG (168.31 KiB) Visad 1083 gånger
1400 spänn senare var den som ny igen lyckligtvis. Kommer bara använda högtryckstvätt fortsättningsvis. Ingen jäkla borste eller svamp. Då lämnar jag hellre den till proffs.
som_ny.JPG
som_ny.JPG (187.6 KiB) Visad 1083 gånger
#1299078
andreasp skrev: ons 13 feb 2019, 21:46 Jag har tvättat bilen och sabbat min lack. Det är vad jag har gjort för min bil idag. Eller i förrgår för att vara exakt. Repor överallt. Trodde jag hade varit noggrann men Gör det själv-hallens borste sabbade min bil totalt. 1 månad gammal bil och lacken åt skogen. Oerhört deprimerande.
repor.JPG

1400 spänn senare var den som ny igen lyckligtvis. Kommer bara använda högtryckstvätt fortsättningsvis. Ingen jäkla borste eller svamp. Då lämnar jag hellre den till proffs.
som_ny.JPG
Att dra en tvättborste över lacken är värre än att svära i kyrkan.
Jag kör hellre min bil i maskin - med borstar, dom är renare än andra tvättborstar (såna som sitter på slang) som kunder innan har tvättat fälgar och hjulhus med.
Avfettning på torr bil sen spola av är en bra början, för att få bort smuts och grus.
Sen kan man tvätta, men jag använder ingen vanlig svamp utan en sån här nedan.
Jag har noll tvättrepor på min bil.
Tvättvante.JPG
Tvättvante.JPG (46.29 KiB) Visad 1075 gånger
#1299080
Har fattat det. Begriper inte hur dom där tvättställena går runt. Hur kan man ens använda tvättborsten när det blir detta resultatet? Märkligt. Möjligen jag drar dit och kör avfettning och högtryck endast.
  • 1
  • 1066
  • 1067
  • 1068
  • 1069
  • 1070
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]