Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olofgeo
#1298478
Nu har Bilia efter mycket om och men hittat uppgraderingen, Oncoming mitigation by braking, dom hade aldrig tidigare uppgraderat någon bil med detta, pris drygt 1300kr enbart mjukvara,nej tack det betalar jag inte.
V90-18
Användarvisningsbild
av Jefe
#1298611
olofgeo skrev: mån 11 feb 2019, 17:38Uppsala
Kolla med Brabil i Upplandsväsby.
Jag betalade 615 kronor där för Oncoming Mitigation by Braking.
av Bigx86
#1298619
250kr gav jag för "mitigation by brake". Bilia=Prisbanditer! Dem har möjlighet att trycka in uppdateringen via WiFi medan din bil står i parkeringen utanför.
av least
#1298648
Det var intressant, har du någon form av testversion i din bil?
Eller menar du att verkstadens wifi räcker ut till parkeringen?

Om det sista, ja, då är det rimligt med ett lägre pris. Ingen verkstadsplats blir ju "låst".
Användarvisningsbild
av grillchips
#1298652
@least, är inte det sen gammalt att bilen i teorin ska kunna uppdateras från parkeringen? Är 100% säker på att jag läst det tidigare, dock osäker på om det var uttalat från Volvo själva eller om det är här på forumet. Att verkstadens wifi skulle räcka till parkeringen är ju inget konstigt.
av stevvee
#1298673
grillchips skrev: tis 12 feb 2019, 10:25 @least, är inte det sen gammalt att bilen i teorin ska kunna uppdateras från parkeringen? Är 100% säker på att jag läst det tidigare, dock osäker på om det var uttalat från Volvo själva eller om det är här på forumet. Att verkstadens wifi skulle räcka till parkeringen är ju inget konstigt.
Har också för mig att jag läst det men samtidigt att det inte är implementerat ännu och kommer säkert inte vara det heller pga säkerhetsskäl.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 37
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]