...

Moderator: Moderatorer

#1298607
Nog for att det finns mycket att göra på de svenska vägarna men det ser ungefär likadant ut i Tyskland, Frankrike, Italien, Schweiz och Österrike på de platser jag kört eller åkt på. Var gäller underhåll då. Vi har generellt högre standard var gäller utformning i förhållande till hastighet. En del nybyggen på kontinenten undantagna.

Enligt min erfarenhet och upplevelse då.
#1317422
Jag citerar mitt halvårsgamla inlägg......
VolvoB20 skrev: mån 05 nov 2018, 15:26 Samma i det lilla samhället där jag bor. Allt gick från 50 till 40 km/h. Det är ju helt ok, men sen fortsätter vägen ut en sträcka på 4.5 km ut till europavägen. Där är det också 40 km och inga cyklister eller fotgängare då det byggts en egen väg till dem. Där kör inte en kotte 40 km heller, efter man kommit ut ur samhället och vägen går spikrak utan oskyddade trafikanter kör alla 60 km/h istället för 40 km/h.
Tydligen har någon av de tjänstemän som sänkte till 40 km/h på nyss nämnda sträcka tvingats köra sträckan själva och upptäckt hur totalt knasig det var att tvingas hålla 40 km/h på en rakstäcka utan oskyddade trafikanter mitt ute på ett fält. :-o . Så i veckan skyltade man upp till 60 km/h. :-D
#1317433
Vi har en trafikplats där det är olika hastighet beroende på vart man kommer ifrån :-D Kommer man från en förbifart (100km/h) så får man köra 70 i trafikplatsen, kommer man från stan (80km/h) så får man bara köra 60 :-D

Trots felanmälning förra året så är det fortfarande likadant :P
#1317434
Steffe3 skrev:Vi har en trafikplats där det är olika hastighet beroende på vart man kommer ifrån :-D Kommer man från en förbifart (100km/h) så får man köra 70 i trafikplatsen, kommer man från stan (80km/h) så får man bara köra 60 :-D

Trots felanmälning förra året så är det fortfarande likadant :P
Låter som att ärendet har försvunnit :) Kan om möjligt hjälpa om man kan påvisa med bilder, då brukar de flesta förstå. Gör så här i stan om något är sönderkört eller bara blivit trasigt, då fungerar hanteringen oftast ;-)

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]