Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Simonek11
#1298009
Hej, jag köpte ny xc90 d4 inscription för ett år sedan, mycket nöjd med bilen, inget som har krånglat men tyvärr är tvungen att sälja bilen pga ändrade familieförhållande.
Är det någon som kan ge ett tips hur man kan sälja en så pass dyr bil?
Blocket? Kvd? Återförsäljaren?
Kan tänka mig att byta mot nyare kombi typ audi A4, bmw 3 serie eller liknande som kostar runt 250'.
Vad har ni för erfarenheter?
av stevvee
#1298021
Simonek11 skrev:Hej, jag köpte ny xc90 d4 inscription för ett år sedan, mycket nöjd med bilen, inget som har krånglat men tyvärr är tvungen att sälja bilen pga ändrade familieförhållande.
Är det någon som kan ge ett tips hur man kan sälja en så pass dyr bil?
Blocket? Kvd? Återförsäljaren?
Kan tänka mig att byta mot nyare kombi typ audi A4, bmw 3 serie eller liknande som kostar runt 250'.
Vad har ni för erfarenheter?
Beror lite på vart du bor. Bor du i Sthlm skulle jag kika med shift gear! Han förmedlar din bil och du kan nyttja bilen under försäljning om du vill. Jag är sugen på att sälja min v90 så.


Skickat från min iPad med Tapatalk
av Lövet
#1298032
Beror lite på hur bråttom du har. KVD så har du pengarna 2-3 veckor efter inlämning men kan inte veta riktigt hur mycket du får, Shift Gear verkar ta 6 månader i snitt på sig. Är ju samma bilar hela tiden ståendes där...
av SundanceKid
#1298246
Har du bild på bilen och ett pris?
Kanske är intresserad av den om den är rätt spec

Skickat från min ONEPLUS 6T

av Simonek11
#1298435
Tack för tips, har börjat kolla runt med vanliga återförsäljare för att göra inbyte.
Vissa är intresserade, fick pris ca 20 lägre jmf vad jag skulle önska via blocket t ex.
av stevvee
#1298437
Simonek11 skrev:Tack för tips, har börjat kolla runt med vanliga återförsäljare för att göra inbyte.
Vissa är intresserade, fick pris ca 20 lägre jmf vad jag skulle önska via blocket t ex.
Det lät ju faktiskt inte så jäkla dåligt med 20 lägre!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hypoxia
#1298470
Simonek11 skrev:Tack för tips, har börjat kolla runt med vanliga återförsäljare för att göra inbyte.
Vissa är intresserade, fick pris ca 20 lägre jmf vad jag skulle önska via blocket t ex.
Om du får bara(!) tjugo lägre hos en återförsäljare jämfört med Blocket så är det bara att slå till. Det är inte konstigt om det annars till och med skiljer 20 på en bil som kostar 60 :)
av Lövet
#1298472
Ta budet direkt. Det är lätt att överskatta hur mycket betalt man får på Blocket. Allt som ligger där är det som inte säljs, dvs de som faktiskt säljs låg alltid lägre...
Abs lampan lyser...

Vad kan de va för fel annars? Abs boxen? Hur […]

Som jag skrev i första inlägget så[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]

Oljeförbrukningen d5244t12

På min -16 så är den försumb[…]