Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pellegsson
#1297896
Jag har en Volvo V70 Classic med internet maps. Jag har satt i ett sim-kort och fått igång de få appar som finns. Även kartan hoppar igång men när jag ska söka på en address så börjar pilarna snurra för att sedan försvinna och jag kommer tillbaka till sökrutorna och inget mer händer. Är det något jag missat eller är detta ett problem som fler har råkat ut för?

Jag har försökt söka i detta forum men inte hittat något på detta.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1297936
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men den XC70 2016 som vi har uppgraderade jag till riktig navigator för drygt ett halvår sedan. Jag kommer inte ihåg om det var något problem med adressökningen innan det gjordes. Nu fungerar den, det vet jag. Nu kan man även leta reda på sin destination i telefonen och sen skicka den till bilen.
av dannesk
#1297963
Hastigheten med internetkartor kanske inte är den snabbaste då den hela tiden måste ha uppkoppling. Du kan ju uppgradera till Sensus navigation och få hårddiskbaserade kartor istället, den ska också ladda ner trafikinformation. Har man VOC så har man också möjlighet att skicka kartdestinationerna ifrån andra enheter så slipper man knappa i bilen.
navi.jpg
navi.jpg (82.97 KiB) Visad 1255 gånger
Användarvisningsbild
av apersson850
#1297968
Jag har funderat lite, och är i alla fall rätt säker på att vi kunde söka fram en adress även med internetkartorna. Men det kanske beror på hur bra mottagning man har när man söker då?

Trafikinformation får man med Sensus Navigation. TMC i alla lägen och RTTI också, om man är uppkopplad mot nätet.
Notera att RTTI ingick i Sensus Navigation mot slutet, men var tillval i början. Så det finns bilar med Sensus Navigation som bara har TMC, inte RTTI. Dessa går dock att uppgradera till RTTI.
av Pellegsson
#1297995
Tack för alla svar.. Men jag har försökt att söka nästan varje dag sedan vi köpte den för tre veckor sedan på olika platser så jag tror inte det har med mottagningen att göra.. ska in på verkstaden i nästa vecka för att byta slangen som de har på kampanj nu, ska kanske passa på att fråga teknikern ifall det kan vara något mjukvaruproblem..
Är sugen på att uppgradera till ”riktig” gps men ~7000kr känns mkt eftersom jag använder den så sällan..
Användarvisningsbild
av apersson850
#1298013
Jag passade på när den lokala handlaren hade kampanj på uppgraderingen. 3000 fick det vara värt att få en inbyggd.
av Kakis
#1316081
Pellegsson skrev: fre 08 feb 2019, 19:30 Tack för alla svar.. Men jag har försökt att söka nästan varje dag sedan vi köpte den för tre veckor sedan på olika platser så jag tror inte det har med mottagningen att göra.. ska in på verkstaden i nästa vecka för att byta slangen som de har på kampanj nu, ska kanske passa på att fråga teknikern ifall det kan vara något mjukvaruproblem..
Är sugen på att uppgradera till ”riktig” gps men ~7000kr känns mkt eftersom jag använder den så sällan..
Hej har samma problem med att söka adresser. Detta har dock fungerat men inte längre, har det löst sig för dig?
av Desmodue
#1316133
apersson850 skrev: fre 08 feb 2019, 17:17 Jag har funderat lite, och är i alla fall rätt säker på att vi kunde söka fram en adress även med internetkartorna. Men det kanske beror på hur bra mottagning man har när man söker då?
Jag kan inte heller söka adresser i internetkartorna.
Men kartorna ligger kvar efter att jag kopplat bort uppkopplingen mot Internet.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]