Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1296838
Är på jakt efter en ny eller nästan ny bil. Jag värdesätter komfort. Har en v70 2016 med ballongdäck just nu som jag eventuellt skall byta in.
Har varit runt och provat lite bilar men tycker det är väldigt svårt att hitta något som passar.
Någon som har tips på en bil med bra komfort för rimliga pengar?
#1296840
Varför köpa ny bil om du är nöjd med din nuvarande bil? Inte så att din bil är gammal heller..
Jag som har V70 MY11 bör känna "gammal" men eftersom jag är skitnöjd med själva komforten (då jag har ventilerat-softläder) så känns det väldigt svårt att sälja och få en likvärdig-komfort igen då jag själv provat dom nyare volvo och det föll tyvärr inte i min smak så jag kör vidare på min MY11 samt kör jag dessvärre inte mycket heller då jag har till fots mot jobbet.
Min åsikt.

och vad är komfort för dig?
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
#1296842
Anders Classic skrev: sön 03 feb 2019, 12:28 Är på jakt efter en ny eller nästan ny bil. Jag värdesätter komfort. Har en v70 2016 med ballongdäck just nu som jag eventuellt skall byta in.
Har varit runt och provat lite bilar men tycker det är väldigt svårt att hitta något som passar.
Någon som har tips på en bil med bra komfort för rimliga pengar?
Det beror lite på vad man värdesätter i ordet komfort.
För någon handlar det om ett skönt säte (ventilerat nappa med massage), för andra låg ljudnivå.
Skulle nog säga en S90 med 17", vilket då innebär D3 eller D4-motorer. Det finns dom som hellre väljer en bensinare men då är minsta storleken 18" enligt Volvo (pga bromsarna).
#1296845
Fjonsson skrev: sön 03 feb 2019, 12:57 Jag tycker du ska prova en XC60 Classic med sportstolarna i.
Ett bevis på att man har olika förhållning/tolkning av ordet komfort. För mig är dessa stolar på tok för hårda... :-)
#1296846
fjohan82 skrev:
Fjonsson skrev: sön 03 feb 2019, 12:57 Jag tycker du ska prova en XC60 Classic med sportstolarna i.
Ett bevis på att man har olika förhållning/tolkning av ordet komfort. För mig är dessa stolar på tok för hårda... :-)
Testade kompisens han monterade i sin V70, och dom känns nästan för små för mig som är normalstor :P Snudd på obekväma på dom 50m jag körde bilen. Säkert lite vanesak, men inget som väckte "vill-ha"-begär.
#1296849
Steffe3 skrev: sön 03 feb 2019, 13:10
fjohan82 skrev:
Fjonsson skrev: sön 03 feb 2019, 12:57 Jag tycker du ska prova en XC60 Classic med sportstolarna i.
Ett bevis på att man har olika förhållning/tolkning av ordet komfort. För mig är dessa stolar på tok för hårda... :-)
Testade kompisens han monterade i sin V70, och dom känns nästan för små för mig som är normalstor :P Snudd på obekväma på dom 50m jag körde bilen. Säkert lite vanesak, men inget som väckte "vill-ha"-begär.
Så sant! Jag tycker man sitter som i ett skruvstäd, förutom att dom är hårda, ändå är jag inte på något sätt rundlagd... Trivs bättre i de vanliga stolarna som jag har i min Summum. :-)
#1296851
fjohan82 skrev:
Fjonsson skrev: sön 03 feb 2019, 12:57 Jag tycker du ska prova en XC60 Classic med sportstolarna i.


Ett bevis på att man har olika förhållning/tolkning av ordet komfort. För mig är dessa stolar på tok för hårda... :-)
Det beror naturligtvis helt på kroppsformen. Jag upplever sportstolarna som mer stöttande än standardstolarna och därmed vilsammare. Men så har jag inte så mycket runt midjan.
#1296853
Har testat några S90. Dom har 19 tumsfälgar vilket är snyggt men förödande för komforten. Igår testade jag en ny MB Cklass med 194 dieselhästar och inget sportchassi och 17 tumsfälgar. Den var helt ok. Efter det testade jag en Cklass 300 bensinare 19 tumsfälgar sportchassi. Katastrofkomfort i mitt tycke. Man börjar bli gubbe..

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]