Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av catoo
#1296412
Gör ett test här först, innan jag skruvar med bilen...

V70 -12 drivE (december), 14700mil

Har en dieselvärmare som lagt av och letar ersättare. Någon som vet vilken värmare Volvo satte in i ovan nämnd bil? Vore klockrent om någon sitter på artikelnr eller liknande.

Allt gott! :-)
#1296417
Hej, tack för svar!

Har tidigare läst den tråden! Men just nu hjälper den föga. Vill ju undra om någon vet vilken modell som är gällande i min bil, innan jag skruvar isär åbäket.
#1296425
Utgå från att det är en Thermo Top du har, men enda sättet att identifiera just ditt exemplar är ju att du lyfter på huven och hittar den, jämför utseendet med vad du hittar här på forumet. Har du tur sitter den inne vid torpeden och men lite möda kanske till och med märkningen på gavel går att se/läsa . Men det finns motorvarianter som har värmarna sittande djupt i motorrummmet eller i hjulhus och omöljliga att se utan att börja skruva loss saker..
#1296439
Vill tro (veta) att det är innanför hjulhusen de sitter på alla v70 av den modell jag har! Så guld om man slipper riva ned hela kalaset för att identifiera.

Jag tänker att någon borde ha koll på vilken modell som sattes in i min modell...
#1370549
Hej
jag hoppar på den här tråden, min värmare (Thermotop V Diesel) har gett upp, hittade en på skroten från -11 . Passar den i min bil som är från -10?
På etiketten på min står det Thermotop V Diesel och på den på skroten står det Thermotop VEVO Diesel, kan dom ha hunnit ändra något mellan -10 till-11?
#1370702
Den passar. Skulle den inte starta så är det en uppdatering på Volvo som gäller. När min gav upp. Jag har en V 70. 2008 så sattes det in en från en 2016 som hade gått 600 mil innan den krockades till skrot. En uppdatering krävdes och den lirar fint nu 2 år efter. Den med Vevo är en bättre typ än den gamla bättre hållbarhet. . Kolla bara att den nya är från en diesel så går det bra. När du söker på skroten kolla gärna från en bil med lite mil. Sannolikt mindre drifttimmar på en sån Ta en så ny som möjligt så håller den länge. fysiskt så ser värmarna ut lika på alla V70 2008 och framåt.

Tomas
Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]