I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XV70
#1293461
Jag söker en optimeringssats till V70 D3 2016, nya 4cyl turbomotorn. Sökte även här på forumet men hittade inget om den motorn.
Användarvisningsbild
av XV70
#1293606
Tack, jag hittade det. Dom hade steg 1 som bara var uppgradering av mjukvaran och steg 2 som innehöll 1st avgasrör. Nån som vet om det är nån skillnad i effekt?
av UnleashFusion
#1293622
XV70 skrev: sön 20 jan 2019, 18:27 Tack, jag hittade det. Dom hade steg 1 som bara var uppgradering av mjukvaran och steg 2 som innehöll 1st avgasrör. Nån som vet om det är nån skillnad i effekt?
Det är ingen skillnad, Steg 1 är själva optimeringen. Steg 2 är enbart byte till ett helt rostfritt avgassystem som i sin tur är 1000-1300kr dyrare än om du skulle köpa den separat..(vilket jag gissar på arbetskostnaden för monteringen)

Nu när Bsr har 20% rea på optimeringen är det bara och köra steg 1.

Vill du sedan ha synliga(2 utblås, en på vardera sida)-rostfritt avgassystem(Kosmetik och "möjligtvis någorlunda förändrat ljud men inte mycket, kanske mer muller än originalet)
av KrakelSpektakel
#1296277
XV70 skrev:Ok tack för infon. Nya D3an verkar vara knepig att optimera, och BSR har tydligen förstått detta om man ser på deras priser...
Det är priserna som håller mig från att köra steg 1 på min MY16 V70 D3, plus att man måste dit till var de nu ligger, för att de behöver plocka ut nån info på plats.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]