- tis 29 jan 2019, 12:05
IMG_2815.JPG (563.39 KiB) Visad 1396 gånger
Hej! Innan vintern ställde jag av min C70 i ett garage. Jag kopplade från batteripolerna, och hoppades på att det skulle räcka för att bilen skulle vara startbar några månader senare. Icke så, efter försök med startkablar så verkar åtminstone elsystemet gå igång vid vrid med nyckeln. Men när nyckeln vrids till tändningsläge så dör bilen, allt blir svart och slocknar.
Batteriet verkar alltså ha blivit rejält urladdat?
Fråga: Kommer det gå att ladda upp batteriet med batteriladdare från tex Biltema? Eller är det helt enkelt ett nytt batteri som gäller? Hur vet jag om batteriet går att rädda, eller om det är bortom räddning?
UPPDATERING: Har testat att ladda batteriet med CTEK-laddare. Samma problem kvarstår, startmotorn går men motorn tänder inte. Video:
Batteriet verkar alltså ha blivit rejält urladdat?
Fråga: Kommer det gå att ladda upp batteriet med batteriladdare från tex Biltema? Eller är det helt enkelt ett nytt batteri som gäller? Hur vet jag om batteriet går att rädda, eller om det är bortom räddning?
UPPDATERING: Har testat att ladda batteriet med CTEK-laddare. Samma problem kvarstår, startmotorn går men motorn tänder inte. Video:
Bilagor
Senast redigerad av 1 jannestael, redigerad totalt 0 gånger.

- By Gystomps