Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arne2018
#1295031
Står att bilen används när jag går in i voc appen, den står dock still låst på uppfarten . Varit så i tre dagar nu, senaste resan syns inte.
Kör jag en runda blir det samma sak, då kommer den näst senaste resan fram osv.

Någon som haft samma fel och löst det?
Användarvisningsbild
av Derank
#1295056
Inget att bry sig om VOC lever ett eget liv emellanåt. Det brukar räta till sig eftersom. Har nog stått det mesta p mitt VOC genom åren
av Lockis
#1295473
Min är fortfarande "korkad". Kan dock se position osv men tyvärr saknas sista resan i bilen eftersom att bilen fortfarande används enligt appen. När detta har hänt innan har det ordnat upp sig efter en resa till. Så förmodligen kommer min bråka tills jag sätter mig bakom ratten igen :)
av joysam
#1298348
halvgute57 skrev:Finns en mjukvarufix för detta symtom.
Kontakta en volvo åf.
Min bil hämtades från service i fredags, massa ny mjukvara skulle ha installerats.

Men inget som avhjälpte det här problemet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Its1more
#1465007
Jag har exakt samma problem som beskrivs här. Bilen ligger liksom en resa efter hela tiden. Ominstallation av app hjälper inte.

Om problemet kvarstår imorgon ringer jag supporten.

Kan tillägga att på min förra bil (XC70 T6 MY13) som vi bytte bort för en knapp månad sedan så fungerade VOC i princip felfritt hela tiden. Vi var utanför EU i öststater och VOC med appen fungerade klanderfritt även där.

Nu med T8:an så är det väldigt ostabilt. Har haft en hel del roliga kombinationer. 100% laddat batteri så meddelar bilen att kabeln inte är inkopplad och drygt 4 timmar till fullt batteri.

Jodå sörrö så att….

Jag får alla notofieringar utom när batteriet är fulladdat. Går jag ner i garaget och drar ur kabeln så kommer varningen om att laddningen avbrutits, så kontakt har den.

Skumt…

/Fredrik

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]