Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av jolerius01
#1272343
Elbolaget tibber släpper en egen laddbox. Som enligt utsago ska kunna ladda när elen är som billigast (Om man har tibber som elbolag). Den ligger riktigt bra i pris och ska kunna installeras på 3 faser för att sprida ut effekten.

https://sverige.tibber.com/products/easee/

Jag kunde inte hålla mig utan det blev en beställning direkt:)

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1279169
Har du fått nått leveransbesked än? Blev en sån för mig också och jag går över till Tibber som elleverantör vid årsskiftet.
Perfekt nu när jag byter till riktig elbil typ samtidigt.. Blir ju troligen besparing på ett par hundra kr i månaden för mig för laddningen om man kan smartladda större delen.

Ska köpa till styrdosa för luftvärmepumpen också. :)
av lv455
#1279315
Det där verkar ju prima!

För några år sedan byggde jag om min gamla NIBE-värmepump med en Raspberry Pi + relä för att få en liknande funktion för elpatronen, jag tänkte göra något liknande för laddboxen men det var ju trevligt att Tibber redan löst problemet. En sådan får det bli!
av Arne2018
#1283039
Har ni fått något lev besked ännu?

Någon som har koll på hur den trådlösa lastbalanseringen ska funka?

Riktigt sugen på att beställa en, verkar som lev i februari. Går över till Tibber som elleverantör 1 januari
av jolerius01
#1283040
Fick det här svaret från Daniel på tibber

"Hej! Jag har en förenklad installationsmanual tillgänglig, det kommer en mer utförlig med själva boxen till installatören.

Vi planerar att skicka de första strax före jul."



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av Arne2018
#1283042
Svarar åt mig själv för fick svar från Tibber,
Lastbalanseringen är en trådlös produkt som installeras i säkringsskåpet som kommunicerar med laddboxen och styra boxen laddhastighet
av Arne2018
#1294847
Någon som fått sin box från Tibber?
Jag har fått preliminärt besked slutet på februari början på mars men jag beställde precis innan årsskiftet

Nyfiken på om de har börjat levereras
Användarvisningsbild
av joel80
#1294873
Fått leveranstiden uppskjuten till v7 - v8. Beställde i oktober/november.
I mailet om förseningen skriver dom:

"Orsaken är några specialdesignade plastkomponenter från vår underleverantör och även om det “bara” är några komponenter som blivit försenade, så hindrar det att vi kan skicka ut hela produkten."
av Anmg
#1340505
Väcker den här tråden lite till liv igen, om det är ok.
Hur är denna boxen nu? Funkar bra? Prisvärd?
Några som köpt och kan dela med sig lite av erfarenheterna?

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]