Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1222091
ragge1 skrev:vars hittar man android auto app , det endaste jag hittar är '' Guide for Android Auto Maps app '' och '' Guide for Android Auto Maps Media Messaging Voice ''
har nån en link , tack
Du menar till telefonen va? hämtade min från apkmirror, men du får kolla upp vilken version som passar din telefon.

EDIT: "appen" som finns installerad i bilen får man ju när man köper smartphone integration paketet.
Användarvisningsbild
av ragge1
#1222096
dfa skrev:
ragge1 skrev:vars hittar man android auto app , det endaste jag hittar är '' Guide for Android Auto Maps app '' och '' Guide for Android Auto Maps Media Messaging Voice ''
har nån en link , tack
Du menar till telefonen va? hämtade min från apkmirror, men du får kolla upp vilken version som passar din telefon.

EDIT: "appen" som finns installerad i bilen får man ju när man köper smartphone integration paketet.
yes till telefon , jag har samsung s8
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1222153
ragge1 skrev:
dfa skrev:
ragge1 skrev:vars hittar man android auto app , det endaste jag hittar är '' Guide for Android Auto Maps app '' och '' Guide for Android Auto Maps Media Messaging Voice ''
har nån en link , tack
Du menar till telefonen va? hämtade min från apkmirror, men du får kolla upp vilken version som passar din telefon.

EDIT: "appen" som finns installerad i bilen får man ju när man köper smartphone integration paketet.
yes till telefon , jag har samsung s8
Kika lite bakåt i tråden.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4#p1217674

Tapatalking with Samsung S8
av grapper
#1294479
Jag har de senaste versionerna av android auto fått ett Spotify som envist stänger ner allt annat ljudrelaterat. Försöker till exempel lyssna på poddar med player FM som har stöd för android auto. Jag drar igång player FM, men android auto Spotify stänger hela tiden ned och "tar över". Går inte att använda något annat ljudrelaterat. Ibland efter omstart av telefon funkar det men sjukt enerverande. Kan man stänga av Spotify på android auto eller finns det något annat sätt?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1294482
För mig är det märkbart sämre ljud med spotify via aa än genom inbyggda appen.
av Gas
#1298516
Jag har ett problem att jag inte har appen AA i bilen. Har carplay eftermonterat men får endast fram Apple carplay.
Samt när jag söker efter appar så hittar den inte en enda app. Pratade med min Volvo verkstad om detta och han sa att dom inte kan lägga in det utan "jag får kolla upp på youtube hur man gör"...
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1298527
Gas skrev:Jag har ett problem att jag inte har appen AA i bilen. Har carplay eftermonterat men får endast fram Apple carplay.
Samt när jag söker efter appar så hittar den inte en enda app. Pratade med min Volvo verkstad om detta och han sa att dom inte kan lägga in det utan "jag får kolla upp på youtube hur man gör"...
Så är det. Android Auto är inte släppt i sverige ännu. Därför finns den inte i appstore här ännu.
Men det går att ladda ner ändå.

av Gas
#1298530
Fjonsson skrev: mån 11 feb 2019, 18:42
Så är det. Android Auto är inte släppt i sverige ännu. Därför finns den inte i appstore här ännu.
Men det går att ladda ner ändå.

Okej, då förstår jag.
Dock så har jag redan sett den videon och gjort precis som dom säger med rätt process och så fast utan framgång..
Kanske beror på min mobil? Har en Sony xz
av Gas
#1298570
Fjonsson skrev: mån 11 feb 2019, 20:35 Har du kabeln i rätt usb?
Har enbart 1 usb kontakt.
Det är eftermonterat, testat iPhone och apple carplay fungerar.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen