- tor 24 jan 2019, 17:16
#1294449
Bakrund
jag har bytt strålkastare på min -06 xc70 ocean race (xenon original ) efter att ha tröttnat på den usla konstruktionen när man ska byta lampor. strålkastarna var också dimmiga på både in och utsida och en grå skugga vid lampan. gick inte att polera bort.
Bytte 2015 till en eftermarknadsstrålkastare från v parts med halogen projektorljus, blev mycket bättre än originallyktorna.
För en vecka sedan (2019) var min fru på opus och besiktade denna bil och fick då en anmärkning på "halvljus båda sidor otillåten ändring (4.1) med motiveringen att det saknades nivåreglering. Har således klarat 3 besiktningar med denna instalation
Hur kommer jag runt detta och är det rätt av opus?
Det jag kan läsa mig till är att det är bara gasurladdningslampor ( XENON) som kräver detta
.
Man ser ju ganska många bilar från denna eran som bytt bort xenonljusen så jag borde inte vara ensam?
En annan tanke är att beställa en ny tid hos en annan aktör...syns tidigare anmärkningar hos alla besiktningsaktörer?
Ulrik.
jag har bytt strålkastare på min -06 xc70 ocean race (xenon original ) efter att ha tröttnat på den usla konstruktionen när man ska byta lampor. strålkastarna var också dimmiga på både in och utsida och en grå skugga vid lampan. gick inte att polera bort.
Bytte 2015 till en eftermarknadsstrålkastare från v parts med halogen projektorljus, blev mycket bättre än originallyktorna.
För en vecka sedan (2019) var min fru på opus och besiktade denna bil och fick då en anmärkning på "halvljus båda sidor otillåten ändring (4.1) med motiveringen att det saknades nivåreglering. Har således klarat 3 besiktningar med denna instalation
Hur kommer jag runt detta och är det rätt av opus?
Det jag kan läsa mig till är att det är bara gasurladdningslampor ( XENON) som kräver detta
.
Man ser ju ganska många bilar från denna eran som bytt bort xenonljusen så jag borde inte vara ensam?
En annan tanke är att beställa en ny tid hos en annan aktör...syns tidigare anmärkningar hos alla besiktningsaktörer?
Ulrik.