Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SWEDENMADED
#1287685
mikebike skrev: tor 20 dec 2018, 19:03
SWEDENMADED skrev: tor 20 dec 2018, 18:19 Du röstar trots allt på att de skulle vara det stora batteriet som är trött alltså och att det lilla bara håller larmet på bilen. Känns onödigt med ett extra batteri bara för larmet men så kanske det är
Om larmbatteriet blir dåligt får du ett annat felmeddelande, typ Larm service erfordras.
Då är saken klar. Kör en avsulfateringscykel om 4tim med 25Ah-laddaren så får vi se hur det stora mår efter det. 50% av de jag plågat med den rejäla laddaren har dött av behandlingen, medan de andra fått fart igen ett bra tag :-)
av Fujo
#1293726
Ny här, hej alla!
Min gamla V70 2.5T börjar bli trött, främst elektroniken, och måste snart ersättas. Har läst på en hel del och tror att en V70 T6 skulle bli en trevlig ersättare.
Nu finns det ju inte många sådana och de som säljs har oftast gått 15-30 000 mil. Undrar nu om man vågar köpa en långmilare, har t.ex. läst att automatlådan kan ge problem, speciellt vid effekthöjning.
Någon här som har erfarenhet av många mil med en T6:a?
av Lövet
#1293732
Jupp, det mesta man läser rör sig om gamla 4-växlade lådan i S80
av Fujo
#1293734
Tack för snabba svar!
Så växellådan i bilar från 2011 eller senare håller?
Har chiptrim från BSR på nuvarande bil och tänker ge en ev. T6:a samma behandling med ca 330 hk som resultat, problem med många mil?
av OssianF
#1293745
Fujo skrev:Tack för snabba svar!
Så växellådan i bilar från 2011 eller senare håller?
Har chiptrim från BSR på nuvarande bil och tänker ge en ev. T6:a samma behandling med ca 330 hk som resultat, problem med många mil?
Har kört ca 5000mil med BSR-trim på en S80 T6 MY14. Inga problem. Tänk på att denna trimning enl. BSR:s hemsida bara görs av dem på huvudkontoret i Växjö. Trimmet ger 335 hk och 498 NM. Passa på nu, 20% rabatt.
av SWEDENMADED
#1293873
När jag köpte min XC70 T6-13:a så forskade jag lite kring detta och hittade inget konkret som gav att drivlinan va svag. Dock om jag minns rätt att lådan är specad max 440Nm..Min handdator anger att 480Nm släpps på lådan och inte bara temporärt. Hade inte min haft Polestar när jag köpte den, hade jag inte adderat dylik tuning......Tanka 98 o få lite mer "gratis" istället samt renare bensin som förlänger motorns livslängd
Användarvisningsbild
av MartinS
#1294073
Varför väljer man bsr och inte polestar till en T6:a?

Jag är supernöjd med min. Har haft bilen i 8 år och polestar i den de senaste 5-6 åren. Funkar superbra.
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 149
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.