Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikos
#1290913
Efter ha låtit bilen stå 4-5 dygn är batteriet helt tomt och urladdat.
Mätte upp viloström på minuskabeln, 0,38 A med tångamperemeter - ska väl ligga mycket lägre, under 50mA.
Fortsatte mäta runt batteriet och röda kabeln upp till fördelningsboxen ovanpå batteriet visade samma 0,38 A.
3:e kabeln från vänster visade också 0,38 A, övriga visade 0 A.
Någon som vet vad denna matar för pryttlar :-)
Bilagor
20190107_182322.jpg
Bild på fördelningsboxen ovanpå batteriet.
20190107_182322.jpg (552.84 KiB) Visad 2764 gånger
Senast redigerad av 1 Nikos, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
#1290918
Hade du huvlåset stängt när du mätte ? Har du OnCall ?
0,38 låter inte som det verkligen skulle tömma batteriet på två - tre dagar... även om det låter lite högt rent spontant.

/Thomas
av Nikos
#1290919
Hej, nej huv öppen, ingen VOC. Kanske överdrev med 2-3 dagar, ändrat till 4-5 ovan, men den suger ur batteriet, laddar nu var annan var tredje dag för att hålla bilen vid liv.
Jämförde viloström med en V60, också då med öppen huv, den gick ner till ca 40-50 milliampere i viloström.
av Mumsmums
#1293700
Nikos skrev: mån 07 jan 2019, 18:49 Efter ha låtit bilen stå 4-5 dygn är batteriet helt tomt och urladdat.
Mätte upp viloström på minuskabeln, 0,38 A med tångamperemeter - ska väl ligga mycket lägre, under 50mA.
Fortsatte mäta runt batteriet och röda kabeln upp till fördelningsboxen ovanpå batteriet visade samma 0,38 A.
3:e kabeln från vänster visade också 0,38 A, övriga visade 0 A.
Någon som vet vad denna matar för pryttlar :-)
Har du nyss haft bilen på service?
av Nikos
#1293771
Nyss och nyss, nej, men i september förra året. Tror du att det är ett uppdateringsproblem?
Använder bilen dagligen, var först när den stod 4-6 dagar som jag upplevde problemet.
över semestern i juli stod den still 2 veckor utan urladdningsproblem = innan service.
av Nikos
#1294660
Hej, ja faktiskt ingen skillnad. I och med bilen har Keyless har jag också provat med att inte ha nyckeln i närheten av bilen. Vad hände med ditt problem, försvann det?
av Mumsmums
#1295679
Hade bilen inne på verkstad. De hittar inget fel på vare sig batteri eller att viloströmmen skulle vara onormal. Har nu bytt batteri, får se om problemet kvarstår eller inte.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]