Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chasba
#1223883
Hei, og takk! :)

Dekslene bestilte jeg hos en lokal Bosch-forhandler, tilsvarende den forhandleren som er nærmest deg her: https://www.boschcarservice.com/se/sv - prisen var hele 45,- NOK for 2 stk. Svært rimelig! :)
Användarvisningsbild
av chasba
#1235329
I dag har Åke vært på sin første EU-kontroll ("periodisk kjøretøykontroll"), og som forventet gikk den rett gjennom uten anmerkninger. Neste runde er i 2020.

Tok samtidig årets service som blir nr. 4. i rekken. Også her gikk den rett gjennom uten anmerkninger, noe både jeg og lommeboken veldig fornøyd med. EU-kontrollen og denne tilpassede grunnservicen kom på 5300,- NOK. (H)

Fikk skryt for en veldig flott og velholdt bil. Den har for øvrig rullet 7621 mil. :-)
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av chasba
#1246651
I dag har jeg oppdatert navigasjonen i bilen, dette er 7. gang jeg oppdaterer siden jeg kjøpte bilen i juli 2015. Nå er vi på versjon 31676577, publisert 13.04.2018. Utgiver er fortsatt HERE. Må si oppdateringen kom tidlig i år, sammenlignet med 2016 og 2017.

Volvo-en brukes for øvrig svært lite etter at Renault-en ble kjøpt inn i desember 2017. Nærmere bestemt 5 turer har dieseldråget hatt siden 4. desember, 935 km. har den lagt bak seg. Det blir mye vedlikeholdslading ...
Användarvisningsbild
av chasba
#1279934
Ja, det går fort en stund mellom hver gang jeg bruker Volvo-en siden det blir mye bykjøring i hverdagen, men den nærmer seg 8000 mil. Siden servicen i februar har den rullet ca. 370 mil. I sommer har jeg fått brukt veteranbilen i stor grad, Zoe-en på dager med dårligere vær samt til og fra arbeid.

Heller ikke i dag har jeg luftet Volvo-en, men jeg har fått oppdatert navigasjonen/kartbasen. Ved en tilfeldighet så jeg at det var kommet en oppdatering nå nylig, 08.11.2018. Versjonsnummeret er nå 31676578 (CD-database MCA/18/09).

Ser frem til desember da jeg regner med å få tatt Volvo-en på en langtur eller to. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1280036
Inga bilder? Jag klickar alltid in i din tråd när den är uppdaterad för att man vet att man får se en riktigt smakfull volvo i kanonskick :)
Användarvisningsbild
av chasba
#1293206
Hehe, takk for hyggelig tilbakemelding, Martin. Har ikke fått notifikasjon på ditt innlegg, så beklager treg tilbakemelding. :/

Jeg kom frem til at det ikke ville være så interessant å se enda et Sensus-bilde fra oppdateringsprosessen. Mulig jeg undervurderte akkurat det, men det kan fort tenkes det kommer et bilde i april/mai. ;)

Når det er sagt, så fikk jeg endelig beskjed om at jeg kunne hente de nye LED skiltlysene i dag. Hyggelig fredagspyssel som går raskt å få montert på plass.

De ble bestilt 12. november, så det har vært en god stund med venting, Men, "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves". Jeg er veldig fornøyd med fargetemperaturen og styrken, det er tross alt Volvos originale lys [VO 31365548] som sitter i blant annet nye XC60.

Det er verdt å notere seg at det er én lampe per eske, de leveres altså stykkvis. 2 stk. VO 31365548 med stykkpris på 225,70,- hver, det vil si 451,00 (norske kroner) for begge.

Bild
Bild

For øvrig har Åke fått luftet seg et par turer i julen, så den har nå rullet 8081 mil. Et lite bilde (tatt av min eminente co-pilot) er på sin plass, akkurat som ved hver 1000 mil. Det ser dermed ut til at bilen vil ha rullet under 500 mil det siste året, mellom servicen i februar 2018 og årets service i februar. Det er jo egentlig litt trist da bilen er helt herlig når den først ruller!

Bild
Senast redigerad av 2 chasba, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1293531
Jag bytte också till dom LED armaturerna när mina ebayled's (som för övrigt funkat kanon i många år) gav upp... Fast jag fick mina på 2 dagar :)

Snyggt!

Visst är det så att bilarna gör sig bäst när man kör dom. En del klagar att det är dyrt att köpa bränsle, själv uppskattar att betala mycket bränsle, då har jag ju fått köra mycket :)
Användarvisningsbild
av chasba
#1301987
Gikk selv fra Vparts LEDs (som sikkert er rebrandede eBay LEDs), de fungerte forsåvidt bra. Det siste paret som jeg erstattet med Volvo LEDs satt vel i om lag 2 år, og de så bra ut med noen lag sotespray. Men, jeg tok meg i å sjekke om de fungerte hver eneste gang jeg startet og stoppet bilen. Det gjør jeg ikke nå. :)

For øvrig var jeg i Strömstad på tirsdag den 26. og fikk gjennomført service #5 på km.stand 8083 mil, dvs. 463 mil siden service #4 i 2018. Denne gang ble det byttet hjelpeaggregatrem, remspenner m.m., bremsevæske samt bremseklosser og bremseskiver fremme i tillegg til ordinær Volvo Service 2.0. Det var også veldig hyggelig å få tilbakemelding fra PST-en på at bilen ser "otroligt fräsch och fin" ut. :)

For tiden er det ekstra gunstig å ha kort reiseavstand til Sverige mht. den norske/svenske kronen. :D
Användarvisningsbild
av chasba
#1313246
Ny kartoppdatering lagt inn i dag, versjon 31676579 som ble publisert 11.04.2019. Km.stand er nå på 8101 mil. :)

Det blir som oftest lufting av "Borghild" da det har vært utrolig fint vær den siste tiden:

B-1.jpg
B-1.jpg (402.31 KiB) Visad 2081 gånger
:love:
Användarvisningsbild
av chasba
#1329246
Med langkjøring, trygghet og kjørekomfort som viktige kriterier, så kommer Åke frem i solen. Alltid skoj! Km.stand er nå på rett under 8300 mil. :)

20190723.jpg
20190723.jpg (307.77 KiB) Visad 1858 gånger
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]