Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1293060
Dom har ju tidigare sagt att den ska hamna kring 500k och vara konkurrenskraftig mot Tesla Model 3. Nu har Tesla bara släppt long-range versionen av Model 3 och med dyr setup, den omtalade $35k-versionen har man inte fått ut än. Gissar att den kommer kosta säkert 450k i Sverige.. lyckas Polestar hamna på under 500k så vore det riktigt trevligt.

https://teknikensvarld.se/chefen-avsloj ... olestar-2/
av stevvee
#1293069
joel80 skrev: fre 18 jan 2019, 08:44 Dom har ju tidigare sagt att den ska hamna kring 500k och vara konkurrenskraftig mot Tesla Model 3. Nu har Tesla bara släppt long-range versionen av Model 3 och med dyr setup, den omtalade $35k-versionen har man inte fått ut än. Gissar att den kommer kosta säkert 450k i Sverige.. lyckas Polestar hamna på under 500k så vore det riktigt trevligt.

https://teknikensvarld.se/chefen-avsloj ... olestar-2/
Jag tippar på ett pris runt 600-650 tusen för polestar 2. Kanske kan komma ner mot 500 om räckvidden är under 30 mil.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1293343
Inte en chans att den kommer kosta under 500. Då blir det en vrålförlust för varje såld bil.

Gissningsvis minst 750-800+ om räckvidden blir ca 50 mil.

Mid Range och/eller Standard Range på Model 3 kommer om några månader och det tror jag fortsättningsvis blir en svår nöt för övriga. Snart presenteras även Model Y...
Användarvisningsbild
av joel80
#1293351
Nu är det ju inte jag som sagt att den ska kosta mindre utan Polestars operativa chef. Jag hoppas bara på att han inte hållit sig allt för långt ifrån sanningen.
Batterikostnaderna i år är bra mycket lägre än för bara ett par år sen och det sjunker stadigt.
Kolla Kia och Hyundai.. Bilar med +40 mils räckvidd för under 400k.. Volvo/Polestar borde kunna klara det under 500k.. Vi kan i allafall hoppas.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1293356
XC90_Executive skrev: lör 19 jan 2019, 11:45Mid Range och/eller Standard Range på Model 3 kommer om några månader och det tror jag fortsättningsvis blir en svår nöt för övriga. Snart presenteras även Model Y...
Tesla har egna nötter att knäcka. Beskedet att en stor majoritet av dom som förhandsbokat porsche tayman idag kör Tesla S t.ex.
Jag tror det kommer sprida sig till fler klasser. 2019/2020 kommer bli avgörande för många, inte minst tesla.

https://electrek.co/2018/12/28/porsche- ... servation/
av stevvee
#1293369
joel80 skrev:Nu är det ju inte jag som sagt att den ska kosta mindre utan Polestars operativa chef. Jag hoppas bara på att han inte hållit sig allt för långt ifrån sanningen.
Batterikostnaderna i år är bra mycket lägre än för bara ett par år sen och det sjunker stadigt.
Kolla Kia och Hyundai.. Bilar med +40 mils räckvidd för under 400k.. Volvo/Polestar borde kunna klara det under 500k.. Vi kan i allafall hoppas.
Vart har han sagt det och när ? Jag har ej sett det och priserna som anges i pund får man alltid lägga till många många procent på precis som dollarn.

Jämför en fossil Kia mot en jämförbar bil från Europa så ser du att det skiljer mer än 100 tusen mellan bilarna. Kian är ju runt 200 dyrare än sin fossila konkurrent och jag tror du kan se samma trend inom alla märken.
Inget bilmärke håller på med välgörenhet förutom tesla som gjorde det med model S. Och lät sina kunder vara utvecklingsavdelning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1293433

stevvee skrev:
Vart har han sagt det och när ? Jag har ej sett det och priserna som anges i pund får man alltid lägga till många många procent på precis som dollarn.
Beror på bilmärke. Kollar du på Volvo har de snarare varit billigare i Sverige. Tesla får man lägga på mycket för då det är mycket som kommer till från USA med frakt o skatter/moms.

Jag länkade ovan där han sagt det i en intervju.
av stevvee
#1293445
joel80 skrev:
stevvee skrev:
Vart har han sagt det och när ? Jag har ej sett det och priserna som anges i pund får man alltid lägga till många många procent på precis som dollarn.
Beror på bilmärke. Kollar du på Volvo har de snarare varit billigare i Sverige. Tesla får man lägga på mycket för då det är mycket som kommer till från USA med frakt o skatter/moms.

Jag länkade ovan där han sagt det i en intervju.
Ser att han nämner konkurrenskraftigt men inte likvärdigt pris eller billigare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 40

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]