Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
Hej! En till synes enkel sak jag inte blir klok på. Keyless började bli segt, man måste vara nära för för att låsa upp den via knappen, bilen hittar inte alltid nyckeln, och bilen säger till att det är dåligt batteri i nyckeln. Kan väl bara vara ett fel :-), nämligen att man måste byta batteri.

Sagt och gjort, jag köpte nya batterier och bytte batteri i båda nycklarna. Nu till det konstiga, det är nämligen så att jag har precis samma problem fortfarande med den ena nyckeln, men inte med den andra. Bilen gnäller också fortfarande på detta.

Jag kollade på batterierna jag bytte och det är de gamla batterierna jag har i min hand, så jag tog inte ut ett dåligt i ena och satte in i den andra :-). Vad mer kan jag ha gjort för fel? :-) D6:a, -14
av dannesk
Kanske fel på själva sändardelen i nyckeln som orsakar detta, jag har haft det felet förr på bilar och fått byta.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Strax efter det här inlägget började nyckel två strula också så jag bytte batteriet igen, nu annat märke, och då löste sig problemen.

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
FSandstrom skrev: mån 25 feb 2019, 07:02 Strax efter det här inlägget började nyckel två strula också så jag bytte batteriet igen, nu annat märke, och då löste sig problemen.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Ja det kan, av för mig oklar anledning, spela en förhållandevis stor roll mellan olika batterimärken trots att effekten uppges som densamma.
Till min förra bil provade jag ett flertal olika innan jag hittade ett som fungerade klanderfritt.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Min erfaren är att batterier är av väldigt skiftande kvalitet. Det brukar stå bäst före datum på förpackningen. Inga lågprisvarianter rekommenderas, då man får vad man betalar för. Senast (2018) fick jag byta flera gånger, då det inte blev bra. Vg se, viewtopic.php?f=70&t=146177
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]