Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1291356
joel80 skrev:Nej nej.. bara liten släng av "mycke vill ha mer". ;)

Såg förresten den första Jaguar I-phase live idag vid snabbladdaren på Circle K nära mig när jag varit och tvättat bilen. (Borstfritt!!)
Var tvungen att språka lite med honom.. Han hade hämtat den idag och var på väg upp till Boden! :D
Men nu har du inte mycket. ;-) Bara en ..... nej nu ska jag inte slå på en som redan ligger ner. :-D :-D
Användarvisningsbild
av joel80
#1291384
Dom verkar ju lansera den nu... Troligen kan mąn beställa redan inom en månad. Gissar på leverans sent 2019 eller som sämst tidigt 2020.

Lite spekulationer av teknikensvarld.se:

I meddelandet finns även dessa tre bilder som symboliserar tre kommande faser under tre stundande datum 2019: 8 januari, 23 januari och 4 februari. Bilderna är en aning kryptiska, men det skulle kunna handla om någon form av närmare presentation i fas ett, öppnande av orderböcker i fas två och någon form av uppvisning i fas tre.

av dfa
#1291766
Tror att hype-stadiet med att förboka el-bilar är passerat. Enligt uppgift kan du betälla en Tesla model 3 idag utan att ha förbokat och få leverans inom två månader... så att förboka en Polestar 2 nu och få leverans om ett år känns lite utrdaterat för en elbil som skall konkurera med Teslan (hur?) Känns som om marknaden för elbilar med prislapp över 600 KSEK är mättad med tanke på hur snabbt Tesla byggde ikapp sin orderbok.

Hoppas så klart jag har fel, men Volvo har inget bra track record av att levera hybrider så det skulle förvåna mig om man kommer att kunna få en elbil till "vettigt" pris i år heller.
Användarvisningsbild
av joel80
#1291862
Tesla har tyvärr till skillnad från många andra som nu kommer med elbilar fått igång rejäl produktion. Därför finns det nog fortfarande risk för långa väntetider även framöver för t.ex Polestar 2. Dom kommer säkert göra begränsat antal bilar också. Så vill man ha en är det nog ändå säkrare att beställa snabbt. :)
av dfa
#1291962
Ja, fast om jag vill ha en elbil med lite prestanda, varför skall jag förboka en Polestar 2 med okänd leveranstid om jag kan få en Tesla levererad om någon månad. Det var mer så jag menade
Tror att det är samma segment av köpare.
Användarvisningsbild
av joel80
#1291965
Ah.. Ja är man sugen på en Model 3 kan man få den snabbare! Men jag känner inte alls för en Model 3. Kvalitén på resten av bilen förut drivlina och dator är jag inte attraherad av. Har rapporterats för mycket små fel med kaross och sånt. Sen är jag inte heller så förtjust i att inte ha några mätare o information framför ratten. :)

Skulle nog trivas mkt bättre i en Polestar 2. :)

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1292173
Tror mer det handlar om att presentera något nu eftersom det är eldrivet som gäller. Som BMW iX3, MB EQC osv.

Sen är det alltid riskabelt att visa något som ligger långt bort, eftersom det kan göra att folk vill vänta in den.

Volvo kan mer än Tesla om att bygga bilar men Tesla kan definitivt mer om elbilar än Volvo.
av ForceWalker
#1293055
Vad kan tänkas hända den 23e då?

Lite dåligt surr i den här tråden ;-)

Måste säga att jag är imponerad av volvo (polestar), känns som de är bra på att täppa igen läckor.

Tror ni det kommer komma en elbil som kostar ca 700-800 tusen?

Är nyfiken som fasen :-)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 40
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]