Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rubb
#1292684
Angående det du skrev Andreasace, vill bara tipsa om CCleaner. Avinstallera program först och sen kör man en regclean i CCleaner. Brukar ta bort diverse skräp i registret som ligger kvar. Detta brukar många gånger lösa problem med ominstallationer av diverse program, kan vara värt ett försök innan man installerar om Windows.

Vet inte om detta är rätt tråd men den verkar kännas rätt allmän gällande Kina Dice, har precis köpt en Volvo V70 årsm: 2010 men utan dragkrok. Om man köper orginal dragkroksdelar på någon bildemontering, kan man programmera in dragkroken med Kina Dice, eller måste den in till Volvo-verkstad?
Kommer från en Peugeot där jag hade en kina-variant av deras diagnosverktyg och det har varit guldvärt efter alla garagetimmar med Peugeot, känner mig lite blind nu utan den möjligheten till V70:n.
av berrabus
#1293027
Rubb skrev:Angående det du skrev Andreasace, vill bara tipsa om CCleaner. Avinstallera program först och sen kör man en regclean i CCleaner. Brukar ta bort diverse skräp i registret som ligger kvar. Detta brukar många gånger lösa problem med ominstallationer av diverse program, kan vara värt ett försök innan man installerar om Windows.

Vet inte om detta är rätt tråd men den verkar kännas rätt allmän gällande Kina Dice, har precis köpt en Volvo V70 årsm: 2010 men utan dragkrok. Om man köper orginal dragkroksdelar på någon bildemontering, kan man programmera in dragkroken med Kina Dice, eller måste den in till Volvo-verkstad?
Kommer från en Peugeot där jag hade en kina-variant av deras diagnosverktyg och det har varit guldvärt efter alla garagetimmar med Peugeot, känner mig lite blind nu utan den möjligheten till V70:n.
Måste in till Volvo för att ladda ner mjukvara. Kostar ca 800 SEK
av rgoa
#1298146
Hade uppskattat en länk till var jag kan köpa en fungerande enhet.
Har sökt igenom och funnit en drös olika och vill inte få hem något som inte visar sig fungera.
Vill ni inte posta länken här tar jag den gärna via PM, tack på förhand.
av vjohnj
#1298164
rgoa skrev: lör 09 feb 2019, 14:37 Hade uppskattat en länk till var jag kan köpa en fungerande enhet.
Har sökt igenom och funnit en drös olika och vill inte få hem något som inte visar sig fungera.
Vill ni inte posta länken här tar jag den gärna via PM, tack på förhand.
Så du vill ha en länk med garanti om att det fungerar. Ja..
Köp på ex wish så har du lite köp "garanti" eller betala genom PayPal så har du också köp "garanti"
av rgoa
#1298227
Om någon nyligen köpt av en speciell säljare på tex "wish" som du föreslog och de visar sig att de fungerat utmärkt för den personen.
Så väljer jag ju hellre att gå på dess tips än att bara ta första bästa?

Har inget att göra med garanti.
av PMTOFT
#1305601
Hej,
beställde en Kina Dice från Aliexpress, 72dollar, CD skivan som skickades med är helt tom, Någon som har en fungerande länk där jag kan ladda ner vida 2014D? Har googlat hela internet men hamnar bara på suspekta sidor. Vänliga hälsningar Magnus
av Alexas
#1308280
Ser att säljarna i Kina har börjat exportera en ny version av VIDA, 2015A, som ska supportera bilar ända upp till modellår 2019!

Någon som testat?
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 240
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]