Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OlofTV
#1292310
Hej!

Snart är det dags för oss att vända på dottern så att hon åker framåt! (Äntligen)

Jag har läst att vissa stolar inte passar så bra i Volvos säten pga. Nackstödet.
Ni som har barn, vilken stol har ni valt och varför?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1292566
Kör för närvarande med framåtvända Britax Multi Tech 2 och det funkar helt okej. Hade jag köpt nya, enbart för framåtvänd position hade jag nog inte valt dessa stolarna dock.
#1292580
Kör med en Maxi Cosi rodifix isofix och det fungerar super med nackstöden
#1292581
hållundan skrev:Kör för närvarande med framåtvända Britax Multi Tech 2 och det funkar helt okej. Hade jag köpt nya, enbart för framåtvänd position hade jag nog inte valt dessa stolarna dock.

Vad är det som du inte gillar med Britax?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1292692
OlofTV skrev:
hållundan skrev:Kör för närvarande med framåtvända Britax Multi Tech 2 och det funkar helt okej. Hade jag köpt nya, enbart för framåtvänd position hade jag nog inte valt dessa stolarna dock.

Vad är det som du inte gillar med Britax?
@OlofTV,

Tycker inte att de står speciellt bra i sätet (sits vs. ryggstöd) självt, är genrellt rätt tung för att användas som framåtvänd och att den här "flipbara" framdelen/underdelen som man byter om det är framåt- eller bakåtvänd känns som att den nöter på sätet. Likaså stödbenet (vilket används vid bakåtvänt läge) som clipsas fast på baksidan av stolen tenderar att leva sitt eget liv för det mesta när/om man behöver flytta ut stolen och lägga den i bagaget.

Såklart en trade-off när det är en stol som kan användas såpass länge från bakvänt till framåt, men generellt tycker jag funktionerna är + för bakvänt och sådär för framåt. Sen beror det såklart mer på stolen i sig självt vs. hur den står i just XC60. Tex. i min svärmors V70N går de knappt att använda pga relation sits/ryggstöd i baksätet.
#1292693
hållundan skrev:
OlofTV skrev:
hållundan skrev:Kör för närvarande med framåtvända Britax Multi Tech 2 och det funkar helt okej. Hade jag köpt nya, enbart för framåtvänd position hade jag nog inte valt dessa stolarna dock.

Vad är det som du inte gillar med Britax?
@OlofTV,

Tycker inte att de står speciellt bra i sätet (sits vs. ryggstöd) självt, är genrellt rätt tung för att användas som framåtvänd och att den här "flipbara" framdelen/underdelen som man byter om det är framåt- eller bakåtvänd känns som att den nöter på sätet. Likaså stödbenet (vilket används vid bakåtvänt läge) som clipsas fast på baksidan av stolen tenderar att leva sitt eget liv för det mesta när/om man behöver flytta ut stolen och lägga den i bagaget.

Såklart en trade-off när det är en stol som kan användas såpass länge från bakvänt till framåt, men generellt tycker jag funktionerna är + för bakvänt och sådär för framåt. Sen beror det såklart mer på stolen i sig självt vs. hur den står i just XC60. Tex. i min svärmors V70N går de knappt att använda pga relation sits/ryggstöd i baksätet.

Tack!!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1292694
stevvee skrev:Tycker våran Maxi Cosi air protect Isofix passar fint i både V90,XC60 och V60


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack! Skall kolla på den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1292696
OlofTV skrev:
stevvee skrev:Tycker våran Maxi Cosi air protect Isofix passar fint i både V90,XC60 och V60


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack! Skall kolla på den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sätter man den ifram passar den dock lite sämre


Skickat från min iPhone med Tapatalk

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]