Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slagg3n
#1284955
Tjena!
Behöver er hjälp! Har en V70 2008 Som dieselvärmare ej startar även fast batteriet är fulladdat och mycket diesel i tanken. Det endast hörs något klickljud och inget mer händer. Säkringen har jag ej kollat då den satt så jäkla illa sen tror jag inte att det är den när det ändå hörs ett klickljud! Mina funderingar är om man bara kan ta ur den och göra rent allt eller vad man ska göra! Har nog med utgifter på denna bil just nu så lämna in den på lagning är inte aktuellt

Hoppas någon har något bra tips
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1284957
Trasig brännare brukar vara en favorit i forumet runt den här tiden. Felkodsavläsning bör säga exakt vad som är fel dock.
av Slagg3n
#1284966
Steffe3 skrev: tor 06 dec 2018, 22:45 Trasig brännare brukar vara en favorit i forumet runt den här tiden. Felkodsavläsning bör säga exakt vad som är fel dock.

Ja det kan det säkert vara, är det enkelt att byta själv?
av oldtimersmc
#1284974
Jo har skruvat dit och tillbaka ca 12 ggr
av hixen1987
#1285006
Jag har varti med om värmare som stannat pga. överhettning. För att återställa, fick man då ta ur båda säkringarna samtidigt och trycka tillbaka dom samtidigt för att nollställa den. Vet ej hur det är på Volvo bilar ska tilläggas...
av Slagg3n
#1285112
hixen1987 skrev: fre 07 dec 2018, 09:06 Jag har varti med om värmare som stannat pga. överhettning. För att återställa, fick man då ta ur båda säkringarna samtidigt och trycka tillbaka dom samtidigt för att nollställa den. Vet ej hur det är på Volvo bilar ska tilläggas...
Ska prova dra ur säkringen och låta det gå en stund innan man sätter i den så den kanske hinner återställa sig
av oldtimersmc
#1292449
@Slagg3n,

Nix bara testat ilika teorier, skiten funkar inte testat med två olika och bytt grejjer emellan dem...
av Tompan60
#1292499
Om den har feltänt 3 ggr måste den återställas med vida. Går även med vida att tvångsköra har jag läst. Om du får igång den så låt den köra en hel cykel då. Den behöver bli riktigt het för att förbränna sot. Många korta körningar för brännararen är som att tigga om sotdöden av den...

Lycka till
Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1292678
Tompan60 skrev:Om den har feltänt 3 ggr måste den återställas med vida. Går även med vida att tvångsköra har jag läst. Om du får igång den så låt den köra en hel cykel då. Den behöver bli riktigt het för att förbränna sot. Många korta körningar för brännararen är som att tigga om sotdöden av den...

Lycka till
Vad menas med en hel cykel i tid? :-) Brukar ställa min timer ca 15 minuter senare än vad jag faktiskt åker för tycker då det är tillräckligt bra temperatur. Kanske går den 20-30 minuter?
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]