Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
#1291902
Har fått tag på en 5bars mätare. Sista pusslet att få extra instrumentpanelen för givare klar är då själva givaren.

Nummret på mätaren är: 350.27/31/6 4.84 12v VDO Made in Germany
Finns 3 stift på baksidan: + jord och G

Passar denna? Någon som har bättre förslag? antar att kopplings-chema medföljer? annars kan de inte vara så svårt?
https://www.seasea.se/instrument/motor- ... ivare-wema
av Amarace
#1291914
Det står ju den ska passa vdo, så då bör den fungera. Men för det priset får man väl en riktig VDO? Kopplingsschema följer bara med mötare, G ska gå till G på givaren, WK på givaren är till lampan.
av Rådlös
#1291929
Det framgick inte (för mig) vilken typ av givare det är i länken, W eller G?
W heter dom som bara tänder eller släcker en kontrollampa. Och G heter dom som ger ett variabelt värde till ett mätarinstrument.
av Amarace
#1291988
Som jag skrev, G är till mätaren och WK (eller W) ska gå till lampan, finns bara G så kan du inte ha lampan ikopplad. Men på bilden på din länk finns ju två anslutningar, det är G oc WK(W).

Edit, tänk på att du ska ha en adapter ockå, är för trångt att ha givaren direkt i blocket, en adapter som vinklar drygt 45grader.
av Amarace
#1292044
Är ju inte bara filtret, du har ju generatorn där också. Men har du adapter är det inget problem :)

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]