Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291758
Hela paketet är justerbart några mm längsled (i bilens färdriktning alltså, se tidigare foto i tråden). Det ger väl då att man kan justera kuggspelet. Skulle skruvarna lossna så får man genast ett jättespel skulle jag tro, vad jag -tror- finns det inget "stift"mot blocket eller annan lösning som garanterar att inställningen blir på plats. Är det så enkelt att skruvarna helt enkelt lossnar så är det närmast skandal att man inte löst detta.
A. Har man inte facit så får man skaffa det.
B. Axlarna ligger fast lagrade i den aluminiumgjutna vaggan, justering av kuggflankspel mellan vevaxelhjul/drivet hjul påverkar alltså inte någon vinkel/mått inbördes mellan balansaxlarna.

Trots att jag har ett gammalt paket så är jag fortfarande inte säker på vilken typ av lager det är, fabrikat/benämning på en sida är iallafall Koyo db-607-291. Tror det är för litet för att vara ett vanligt 607-lager, då skulle ID vara 7mm.
Kan inte kolla just nu för paketet ligger vid en fräs på firman där jag tänkte spänna fast och varva upp det. Tyvärr kom annat imellan samt att fräsen i sig för ett j**la oväsen som troligen gör det svårt att urskilja det jag vill höra och identifiera var det kommer ifrån.
#1291759
TommyP86 skrev:Priset för självrisken hos volvia efter 12000 mil. Paketet kostar säkert mindre, men det är fint med garanti på jobbet också.
Oj, inte funderat på att byta bolag? Folksam har tex. 750kr självrisk på maskinskada, efter 10,000 mil 1500kr. Gäller till 15,000 mil eller 10 år.
#1291781
Jag har velat mellan Folksam och Volvia.
Efter flera samtal vill Folksam ha 9100kr i premie helår helförsäkring 2500mil. Då är det även rabatt på över 1000kr plus att dom sänkte priset på min villaförsäkring.
Volvia ska ha 5600kr för samma försäkring. Iofs inte 750kr i självrisk.
#1291834
Magnus-B skrev: lör 12 jan 2019, 09:19 Hur länge gäller garantin för att få det bytt gratis?



/M
Är nog svårt att svara på, men har volvo någorlunda vettigt samvete byter de gratis till alla som rullar in, sen de som ligger i mörkertalet (de som inte märkt missljudet) gör de nog inte mycket åt, de lär väl aldrig upplysa köpare att de monterat en undermålig axel, det får man nog som sagt upptäcka själv.
#1291855
Magnus-B skrev: lör 12 jan 2019, 09:19 Hur länge gäller garantin för att få det bytt gratis?



/M
På min fullservade -14 så fanns det inte ens minsta goodwill att hämta. Priset var 12500.
Antagligen, gissar jag, finns det en tidsgräns vid 3 år då reklamationsrätten upphör.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 129

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]