Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291639
Min PST och jag har beslutat att byta mina balansaxlar i slutet av denna månad. Anledning? Jo, jag står inte ut med att åka omkring med denna "Tandläkarborr".
Sedan är det frågan om jag inte säljer bilen och köper ett annat märke. Detta är inte premium.
#1291656
Ja det stämmer i slutet på juni, och jag tog ochså beslutet att byta nu och jag får byta till den nya när den kommer, och samma här jag står inte heller ut, då jag åkt i 2års tid med vinande.
Och den axeln som sitter i min nu och som är defekt har det art numret som finns på marknaden för tillfället, jag har kollat upp det, mao alla som bytt sin axel kommer att få byta igen.
Och i min värld borde samtliga som idag och igår köpt en ny volvo ha hög risk att få en defekt balansaxel med tiden, då man inte har nån lösning än. :-(
Jag hörde för inte så länge sen den NYA xc60:n jag tyckte att axlarna ven från den motorn, hörde den lite för kort tid för att höra till 100%, jag reagera på den.
Tolkar det dessutom som att man är långt ifrån än lösning, nu har jag börja ställt mig frågan vad händer om de inte lyckas? Är det tack å ajö Volvo?
Detta var inte alls bra av volvo.


@EbbevonVolvo, Då fick du bekräftat av din pst att det var axlarna som viner från din ljudupptagning?
#1291688
Skulle de nya axlarna lösa problemet så är det jättebra. Tyvärr tycker jag att VEA motorerna har bland de tråkigaste motorljudet genom tiderna.
Sen är det en del andra grejer som stör mig. Vi får se vad det bli när det är dags att byta bil.
#1291692
x74 skrev:Ja det stämmer i slutet på juni, och jag tog ochså beslutet att byta nu och jag får byta till den nya när den kommer, och samma här jag står inte heller ut, då jag åkt i 2års tid med vinande.
Och den axeln som sitter i min nu och som är defekt har det art numret som finns på marknaden för tillfället, jag har kollat upp det, mao alla som bytt sin axel kommer att få byta igen.
Och i min värld borde samtliga som idag och igår köpt en ny volvo ha hög risk att få en defekt balansaxel med tiden, då man inte har nån lösning än. :-(
Jag hörde för inte så länge sen den NYA xc60:n jag tyckte att axlarna ven från den motorn, hörde den lite för kort tid för att höra till 100%, jag reagera på den.
Tolkar det dessutom som att man är långt ifrån än lösning, nu har jag börja ställt mig frågan vad händer om de inte lyckas? Är det tack å ajö Volvo?
Detta var inte alls bra av volvo.


@EbbevonVolvo, Då fick du bekräftat av din pst att det var axlarna som viner från din ljudupptagning?
Ja, han var säker på att det var balansaxlarna. Dessutom har han bytt flera stycken. På min fråga -Hur många? Blev det ett undvikande svar. Antagligen vill nog inte någon ge ett skriftligt svar. :sick:
#1291693
Tror nog ändå att väntetiden är resultatet av att man söker en uthållig lösning på vad det nu är som gör att vissa får problem, andra inte. Gissar på kuggspelet, det är det enda jag kan se möjlig variation på. (Om det nu inte mot all förmodan är ojämn kvalitet på axelpaketet)
Man har en lösning som ska provas ut innan man börjar montera i motorer.
#1291694
Jag vill ha all kommunikation via mail. Då har man allt skriftligt i framtiden, om någon skulle börja med undanflykter.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 129

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]