Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Saabturbo95
#1290077
stevvee skrev: ons 02 jan 2019, 23:17
Saabturbo95 skrev:
stevvee skrev: ons 02 jan 2019, 16:32

Så du jämför gamla CD navigationer med dagens sensus? Smart... Saab uppstartade varannat år så förstår det. Och din tidigare Volvo uppdaterades inte heller via internet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja d gjorde jag, därför jag var tydlig med att skriva årsmodellerna så ingen skulle missuppfatta. Min nuvarande bil uppdateras via usb.
Men jag tyckte det är relevant då kartorna i sensus uppdateras på liknande sätt enligt:
https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 511fc5481f

Men jag kanske missat något då jag inte läst så noga
Min laddar ner kartan automatiskt då jag har den uppkopplad mot internet. Och ja det kommer uppdateringar ungefär varannan månad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ahh...Då är det en helt annan sak! Får kanske bli att efter ”montera” naven då :)
av Gorban
#1291516
Sedan CarPlay började stödja Waze har jag använt det och har aldrig gått tillbaka till Volvos navigation som jag anser är helt kass. Jag har bilat i hela Europa och detaljnivå och funktionerna i Volvos navi är helt underlägsen t.ex, BMW eller Audi. Waze är oslagbar när det gäller trafikinformation. Dessutom är röststyrningen hos Waze alldeles utmärkt medan Volvo aldrig hittar några adresser.
av Hypoxia
#1291561
Även jag använder Waze eller Google Maps uteslutande, men känslan är långt från Premium. Volvos inbyggda är i mina ögon markant bättre, åtminstone om man jämför med Apple CarPlay.

När man bara utnyttjar 40% av skärmen som Volvos implementation av CarPlay så blir det helt enkelt inte bättre.

Trots skärmutnyttjandet och att Waze kraschar kanske varannan timme vid långkörningar så är det ändå funktionsmässigt markant bättre än Volvos integrerade. Att söka resmål är ju bara att lägga ner via Volvos interface.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1291585
Jag tycker det är väldigt smidigt att hitta adresser i Volvos system, när man förstått vilken flik man ska gå in på.

Ännu enklare är det att göra det i Volvo on call appen. Där är det ju Google maps man använder.

Men smaken är ju olika.. 😁

Om jag hade nog inte valt bort Volvos Navigator om jag skulle köpt bil. Tycker det är väldigt smidigt att få upp kartan framför ratten och pilarna i HUD.

Däremot funkar RTTI lite sisådär, fast det ligger väl egentligen inte hos Volvo, utan hos systemet som skickar ut infon..
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1291588
Instämmer plus det att man vara ganska säker på att nån ringer upp en för och frågar hur långt man kommit precis när man behövde kartan som mest. Då försvinner inte den inbyggda navigeringen som ges i instrumentklustret.
av Vardelos
#1291704
ska jag söka adress så använder jag navigation, men om jag ska söka upp ett företag, restaurant eller något sådant använder jag google appen i volvon, därifrån klickar jag bara ”navigera till”.
Sen är det skönt att ha kartan mellan mätarna så jag kan ha spotify uppe.
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]