- tor 10 jan 2019, 18:33
#1291449
Hallå gott folk! Såhär 2 månader efter att ha gått från Volvo till Skoda kan jag säga att jag är bitter
Sålde min XC70 och köpte bilen från en Skoda-handlare. En Skoda Superb 2016 med 3600 mil på mätaren.
Fick lysande motorlampa, troligt fel på EGR. Inne på verkstaden (auktoriserad Skoda) kontrollerar de bilen och dömer ut samtliga bromsskivor. Mycket rostiga och bromsverkan kan inte garanteras. Byte rekommenderas på samtliga.
Det är 2 månader sedan jag köpte bilen. Visst måste det vara försäljaren som står för kalaset? Något annat kan jag inte tänka mig. Nybilsgarantin täcker det inte, det förstår jag. Men en Skoda återförsäljare kan väll inte få sälja en bil med bromsar som anses vara trafikfarliga?! Bedömningen är dessutom gjord av en auktoriserad verkstad vilket borde ge mer tyngd tycker jag.
Försäljaren stretar såklart emot och tycker att det inte alls är deras sak.
Vem har rätt här?
Sålde min XC70 och köpte bilen från en Skoda-handlare. En Skoda Superb 2016 med 3600 mil på mätaren.
Fick lysande motorlampa, troligt fel på EGR. Inne på verkstaden (auktoriserad Skoda) kontrollerar de bilen och dömer ut samtliga bromsskivor. Mycket rostiga och bromsverkan kan inte garanteras. Byte rekommenderas på samtliga.
Det är 2 månader sedan jag köpte bilen. Visst måste det vara försäljaren som står för kalaset? Något annat kan jag inte tänka mig. Nybilsgarantin täcker det inte, det förstår jag. Men en Skoda återförsäljare kan väll inte få sälja en bil med bromsar som anses vara trafikfarliga?! Bedömningen är dessutom gjord av en auktoriserad verkstad vilket borde ge mer tyngd tycker jag.
Försäljaren stretar såklart emot och tycker att det inte alls är deras sak.
Vem har rätt här?