Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1289667
Går det att köra waze på android auto? Fattar inte hur jag ska lägga till fler appar. Sen tycker jag skärmen är för liten för google maps. När jag väljer ett resmål så tar beskrivningen upp halva skärmen och skymmer kartan. Finns det något sätt att minimera?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1289676
Hittade i appen i telefonen. Det står i appstore att messenger går att köra i android auto men det kommer inte upp valbart som waze gör.
av Saabturbo95
#1289838
Jag har haft inbyggd nav på mina två V60 2013/2016 (samt på mina Saabar innan det blev Volvo) och även om man uppdaterar tycker jag dom alltid saknar vägar, fartkameror (kan jag var utan dock) samt inte får trafikuppdateringar tillräckligt snabbt.
T.ex. Motorvägen utanför Borås till Ulricehamn blev klar för några år sedan, fortfarande vet min nav inte vart jag är så destinationstiden är alltid högre än verkligheten så fort jag väljer något resmål där E40 används från gbg.
När jag kör i Norge så använder jag alltid Waze, Norge har vägarbeten överallt och min inbyggda nav hänger inte med för 5 öre norr om Oslo :(
Så jag valde inte med Nav på min Xc60 jag beställde nu, men la till Smart Phone, får se om man ångrar sig.

Dock inne i stan när man letar efter en viss gata så funkar ju den inbyggda super!
av stevvee
#1289840
Saabturbo95 skrev:Jag har haft inbyggd nav på mina två V60 2013/2016 (samt på mina Saabar innan det blev Volvo) och även om man uppdaterar tycker jag dom alltid saknar vägar, fartkameror (kan jag var utan dock) samt inte får trafikuppdateringar tillräckligt snabbt.
T.ex. Motorvägen utanför Borås till Ulricehamn blev klar för några år sedan, fortfarande vet min nav inte vart jag är så destinationstiden är alltid högre än verkligheten så fort jag väljer något resmål där E40 används från gbg.
När jag kör i Norge så använder jag alltid Waze, Norge har vägarbeten överallt och min inbyggda nav hänger inte med för 5 öre norr om Oslo :(
Så jag valde inte med Nav på min Xc60 jag beställde nu, men la till Smart Phone, får se om man ångrar sig.

Dock inne i stan när man letar efter en viss gata så funkar ju den inbyggda super!
Så du jämför gamla CD navigationer med dagens sensus? Smart... Saab uppstartade varannat år så förstår det. Och din tidigare Volvo uppdaterades inte heller via internet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Saabturbo95
#1289905
stevvee skrev: ons 02 jan 2019, 16:32
Saabturbo95 skrev:Jag har haft inbyggd nav på mina två V60 2013/2016 (samt på mina Saabar innan det blev Volvo) och även om man uppdaterar tycker jag dom alltid saknar vägar, fartkameror (kan jag var utan dock) samt inte får trafikuppdateringar tillräckligt snabbt.
T.ex. Motorvägen utanför Borås till Ulricehamn blev klar för några år sedan, fortfarande vet min nav inte vart jag är så destinationstiden är alltid högre än verkligheten så fort jag väljer något resmål där E40 används från gbg.
När jag kör i Norge så använder jag alltid Waze, Norge har vägarbeten överallt och min inbyggda nav hänger inte med för 5 öre norr om Oslo :(
Så jag valde inte med Nav på min Xc60 jag beställde nu, men la till Smart Phone, får se om man ångrar sig.

Dock inne i stan när man letar efter en viss gata så funkar ju den inbyggda super!
Så du jämför gamla CD navigationer med dagens sensus? Smart... Saab uppstartade varannat år så förstår det. Och din tidigare Volvo uppdaterades inte heller via internet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja d gjorde jag, därför jag var tydlig med att skriva årsmodellerna så ingen skulle missuppfatta. Min nuvarande bil uppdateras via usb.
Men jag tyckte det är relevant då kartorna i sensus uppdateras på liknande sätt enligt:
https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 511fc5481f

Men jag kanske missat något då jag inte läst så noga
av stevvee
#1289929
Saabturbo95 skrev:
stevvee skrev: ons 02 jan 2019, 16:32
Saabturbo95 skrev:Jag har haft inbyggd nav på mina två V60 2013/2016 (samt på mina Saabar innan det blev Volvo) och även om man uppdaterar tycker jag dom alltid saknar vägar, fartkameror (kan jag var utan dock) samt inte får trafikuppdateringar tillräckligt snabbt.
T.ex. Motorvägen utanför Borås till Ulricehamn blev klar för några år sedan, fortfarande vet min nav inte vart jag är så destinationstiden är alltid högre än verkligheten så fort jag väljer något resmål där E40 används från gbg.
När jag kör i Norge så använder jag alltid Waze, Norge har vägarbeten överallt och min inbyggda nav hänger inte med för 5 öre norr om Oslo :(
Så jag valde inte med Nav på min Xc60 jag beställde nu, men la till Smart Phone, får se om man ångrar sig.

Dock inne i stan när man letar efter en viss gata så funkar ju den inbyggda super!
Så du jämför gamla CD navigationer med dagens sensus? Smart... Saab uppstartade varannat år så förstår det. Och din tidigare Volvo uppdaterades inte heller via internet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja d gjorde jag, därför jag var tydlig med att skriva årsmodellerna så ingen skulle missuppfatta. Min nuvarande bil uppdateras via usb.
Men jag tyckte det är relevant då kartorna i sensus uppdateras på liknande sätt enligt:
https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 511fc5481f

Men jag kanske missat något då jag inte läst så noga
Min laddar ner kartan automatiskt då jag har den uppkopplad mot internet. Och ja det kommer uppdateringar ungefär varannan månad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av falkn
#1289989
Jag har den inbyggda navigatorn i min V90 och har haft det sedan jag hämtade ut den 2017-06. Kört ca 2500 mil varav ca 1000 utomlands och navigatorn fungerar extremt bra. Framför allt är det skönt att ha visningen mellan mätarna och funktionen att den då zoomar in vid påfarter till motorvägar och i tunnlar o.s.v. gör att det blir väldigt lätt att hitta rätt i områden med mycket filer och flera av- och påfarter efter varandra. Kartorna uppdateras automatiskt efter hand eftersom bilen är ständigt uppkopplad. Jag skulle aldrig någonsin vilja hålla på att pilla med telefonen och ange adresser där för att sedan köra carplay.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]