Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Osborn
#1288142
Jag håller på att köpa en ny V90 CC. Är det bäst att köpa till Volvos inbyggda navigator eller är en fristående navigator bäst? :-/
av swm
#1288146
Själv tycker jag Waze i mobilen är svåröverträffat. Numera kan man lyxa till det med Carplay om man har Iphone och vill nyttja bilens display
av Xanthopteryx
#1288149
Jag kör med inbyggd och Waze (Android Auto). Waze är oslagbart för det mesta men kommer man till tunnlar och skit så slutar den funka men inbyggda går bra. Likaså när det är stökigt att hitta så är inbyggda grymt skön när man har HUD då navigeringen dyker up där.
av stevvee
#1288160
Vad har du annars för teknisk utrustning, ex har du Hud och digitala instrumenten ? Har du det säger jag inbyggda utan tvekan!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av V70_2005
#1288163
Har du hud ta inbyggda, även 12,3” displayen där man ser mellan mätarna är trevlig.

Har också Waze via CarPlay men det faktum att man måste kolla på stora displayen (syns bara där) gör den mycket sämre att köra efter.
av uniformerad
#1288383
Inbyggda, så mycket smidigare att kunna se resvägen på stora displayen, instrumentklustret och i HUD, värt det alla gånger.
Användarvisningsbild
av Tombee
#1288385
Jag som kör HUD och den större förardisplayen föredrar den inbygda. Ibland kör jag parallellt med någor via smartphone men det blie inte riktigt lika smidigt.
av mixbox
#1288474
Skulle rekommendera att testa om CarPlay/Android auto täcker dina behov, inbyggd navigator brukar ha en hållbarhet på 1-3 år (från att bilmodellen lanserades) innan den känns utdaterad.

Med CarPlay/AA uppdateras navigationen i samband med att telefonen uppdateras, såklart är det trevligt med kartan mellan mätarna men täcker det upp för dom funktioner som finns i Waze/Google Maps?

Inbyggda navigatorn går ju som tidigare nämnt installera i efterhand
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]