Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jim Profit
#1285386
Jag verkar ha Haldex generation 3 så är det blir nog till att sikta på att byta filter och olja (utan att skruva bort pumpen).

Bild från min Haldex samt film (för att komma ihåg):

Bilagor
IMG_5228.jpg
IMG_5228.jpg (770.4 KiB) Visad 1469 gånger
IMG_5222.jpg
IMG_5222.jpg (369.18 KiB) Visad 1469 gånger
Senast redigerad av 4 Jim Profit, redigerad totalt 0 gång.
av Schmoyoho
#1285415
Haldex gen III, syns i början på volvoswedens video. Jag bytte genom påfyllningshålet på min gen III, tror inte man kommer åt något via filtrets placering. Jag övervägde mecka bort kardanen men jag hade varken verktygen eller kompetensen till att göra det så jag struntade i det. Om det går så är det säkert ett plus, annars tror jag det är tillräckligt att fulbyta.
Användarvisningsbild
av Jim Profit
#1285418
Schmoyoho skrev:Haldex gen III, syns i början på volvoswedens video. Jag bytte genom påfyllningshålet på min gen III, tror inte man kommer åt något via filtrets placering. Jag övervägde mecka bort kardanen men jag hade varken verktygen eller kompetensen till att göra det så jag struntade i det. Om det går så är det säkert ett plus, annars tror jag det är tillräckligt att fulbyta.
Antar att du sög ut oljan via nivåpluggen? Tog du ur en del sedan du toppfyllt, vet du hur mkt?
Är det samma som på gen 4?
Senast redigerad av 2 Jim Profit, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Jim Profit
#1286721
Delarna har trillat in så om en dryg vecka hissas bilen upp och följande är planerat:

Oljebyte vinkelväxel, Olje & filterbyte Haldex,
Oljebyte slutväxel, Måla bromsoken, Byte till 2012 års grill, Nytt batterilock.

Allt blir med Volvo originaldelar, känns säkrast så även om det säkert finns lika bra andra fabrikat. Bilder kommer i takt med att jag börjar.
Senast redigerad av 2 Jim Profit, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]