Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1287820
Lidlund skrev: tor 20 dec 2018, 20:56
leiwi skrev:så här skall ditt usb minne se ut , detta är från en tidigare utgåva så siffran 47 kan skilja
Och så ser det ut :O
okej då tror jag att du skall prova med ett annat USB minne 32 Gb och formaterat i Fat 32 , för ditt nuvarande minna är väl formaterat i FAT 32?
av Lidlund
#1289714
leiwi skrev:
Lidlund skrev: tor 20 dec 2018, 20:56
leiwi skrev:så här skall ditt usb minne se ut , detta är från en tidigare utgåva så siffran 47 kan skilja
Och så ser det ut :O
okej då tror jag att du skall prova med ett annat USB minne 32 Gb och formaterat i Fat 32 , för ditt nuvarande minna är väl formaterat i FAT 32?
Mycket intressant men provade nu ett tredje minne, och då funkade det klockrent!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1289743
Lidlund skrev:
leiwi skrev:
Lidlund skrev: tor 20 dec 2018, 20:56

Och så ser det ut :O
okej då tror jag att du skall prova med ett annat USB minne 32 Gb och formaterat i Fat 32 , för ditt nuvarande minna är väl formaterat i FAT 32?
Mycket intressant men provade nu ett tredje minne, och då funkade det klockrent!
Ja märkligt är det , men det följer ju "normen" för Volvos It lösningar "eget,krångligt och gammalmodigt"
Men roligt att det löste sig
Användarvisningsbild
av apersson850
#1291091
Det är inte så ovanligt att USB-minnen inte bär sig åt likadant. Jag har haft samma problem med USB-minnen till industriella styrsystem. Rätt som det är hittar man en sort som av någon anledning inte fungerar.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1291399
apersson850 skrev: tis 08 jan 2019, 15:28 Det är inte så ovanligt att USB-minnen inte bär sig åt likadant. Jag har haft samma problem med USB-minnen till industriella styrsystem. Rätt som det är hittar man en sort som av någon anledning inte fungerar.
Ja det kanske är så men skulle det varit fel på USB minnet skulle ju inte kartan gått att ladda där !!!!!

Nej det är Volvos system som orsakar problemet.( som vanligt)
Användarvisningsbild
av apersson850
#1291429
Det jag menar är att vissa USB-minnen fungerar lika bra som andra i en enhet, men inte alls i en annan, där andra USB-minne fungerar utmärkt. I regel är det då USB-minnet som orsakar problemet, för det visar sig när man grävt ett tag att det inte till fullo uppfyller någon viss specifikation. Många enheter bryr sig inte om detta, så där fungerar USB-minnet ändå, men en del följer specifikationen till punkt och pricka, och då går det inte.
I ett system som då sitter i en bil, eller i ett industrisystem, där lägger man inte ner samma möda på att hantera alla konstigheter som kan förekomma, som man gör i en drivrutin som ska ingå i Windows. Istället säger man "använd ett kompatibelt minne, så fungerar det".

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]