Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bejan1985
#1283640
Okej Tack igen. Tror jag fattar vad du menar Tomas trots att autocorrect spelar ett spratt :)

Tycker dock hag har ganska högt tryck i kylvätskebehållaren... Kan det vara fel på locket?
av Tompan60
#1283644
Du upplever ett högt tryck för att det är luft i systemet. Trycket är inte så högt som det känns. Hade du haft otätt så hade det bubblat hela tiden med motorn på utan lock. Lufta och fyll på i omgångar så ger det sig till slut.

Jäkla ordlista i telefoner va. :-o
av Bejan1985
#1290429
Har nu haft bilen på tomgång först på platt mark i två timmar. Svalnat fyllt på. Sen hitta jag lämplig backe. Stått på tomgång där i en timma svalna av fyllde på. Kört ca en vecka sen varnar den igen... Börjar bli tokig på detta kanske fyllt på ca 4-5 dl totalt nu. Några idéer? Kan det vara nått annat problem?
av Ceska
#1290516
Förmodligen trycks vätska ut genom behållaren pga trasig topplockpackning/topplock. Placera något lämplig tor trasa under behållaren och kör som vanligt, kolla om den blir blöt.
av Yggrev
#1290520
Jag tror på ceskas svar. Jag råkade ut för samma sak på min v70-11, d3a. Öppna locket till motorn och kolla hur motoroljan ser ut. Min var väldigt vattnig
av SirPercival
#1493217
Hej, har ett tillverkningsfel på min Volvo XC70 II D5 AWD Momentum, modellår 2010, med motorkod D5244T10, som saknar ett hål mellan kylkanalerna i toppen och avluftningsanslutningen i toppen. Detta gör att jag får luftfickor i systemet och bristfällig kylning samt avsaknad av värme i kupén. Felet visade sig först efter vattenpumpbyte då det kom in luft i systemet. Volvo stoppar huvudet i sanden och tror inte på felet då det är lika osannolikt som kärnkraftsolyckan i Harrisburg. Vet inte om du har automatisk avluftning på din motor, en slang som går från toppen tillbaka till expansionskärlet, isf kolla att det flödar kylväska i den.

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]