Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1287097
Tompan60 skrev: tis 20 nov 2018, 20:48 bara skruva dit. Den ser lika dan ut men bilen kommer inte att hitta den nyare värmaren så ny programvara behöver laddas ner. Tror det gick på 600 kr för ett par år sen. Min gamla rök och rök och sen dog den av akut KOL tror jag. Den gick inte att få kontakt med på Volvo med deras Vida. Troligtvis kasst kretskort och utsliten brännare. Den nya är så tyst så ibland tror jag att den inte startat. Använder samma avgasrör som var till den gamla.


Har för mig att min nya heter Termo Top V EVO som är en förbättrad Termo Top V
Så bara bolt on med en ny.
Provade med samma sak, men det gick inte köra in programvaran till den. Har du artikelnummer på programvaran?
#1287235
staffanlind skrev: tis 18 dec 2018, 19:49
Tompan60 skrev: tis 18 dec 2018, 10:22 Ingen aning om nr. Men Bra Bil Kungsängen. Fixade det lätt som en plätt för mig..
Du har ingen faktura kvar med artikelnummer?
Eller om du kunde ringa dit och fråga, jag bor i Umeå och bilbolaget där kunde inte få den att fungera. Skulle vara jättetacksam om det gick att fixa.
#1289304
Är det någon av er med dieselvärmare som har provar att renoverat den ? Alltså byta hela innannätet (brännarhus m.m.). Jag undra om det är värt att göra och om det är svårt. Jag har en XC70 -08 AWD D5 med en top v värmare.
Kenta
#1289338
Ska byta hela brännarinsatsen, dvs. 31202606 som den heter på fikonspråket. Väntar svar från Webastocenter innan jag beslutar om "lokala" Volvo el. Webastocenter får äran att levererar reservdelen. Värt att göra är det ju när det landar under 4000kr för helt nytt rör inkl glödstift mm. och hela värmaren går på minst 3-4000kr för nåt som gått lika långt som min vilket inte är värt det, minst 6500kr för komplett värmare jag ens kan tänka mig byta till och sen mjukvaran tillkommer som kostnad på det så över 7000kr för begagnad komplett värmare. Svårt är det ju inte då den sitter i höger hjulhus under innerskärmen och av det man sett så är det hyfsat enkelt att byta brännarröret komplett med glödstift mm. Verkar vara anslutningarna till kylvattnet som kan bråka vid demontering.
#1289377
@ER vet du vad Volvo tar för att ladda ned ny pgm vara ? Om man vill köpa en beg. på skroten.
#1289395
Tyvärr inte.

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]