Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1287219
Enligt min VOC-app så är förarfönstret på bilen öppet, men det är stängt. Provade öppna fönstret för första gången idag och då fungerar inte autofunktionen, och om jag håller knappen i autoläget för att hissa upp det så vänder fönstret och går ned igen när det stängt.

Så min slutsats är att det är nån givare eller nått i rutan. Är det någon som på rak arm hört talas om liknande fel?
av Nelsson
#1287227
Ja du behöver initera hissen. Kör rutan i topp, släpp knappen och kör upp igen, du hör att att det klickar då ska det vara klart. Testa auto upp och ner. Funkar det ska det bli rätt i appen också.

Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1287254
Det kan hjälpa att rycka säkringen till fönsterhissen när man kör den manuellt.
Fick göra så på V70N för att sedan initiera lägena.
av Tompamannen
#1287268
Batteriet byttes på min bil precis innan jag köpte den. Läste något att ett batteribyte kan påverka elhissarnas funktion, men jag vet inte.
av Tompamannen
#1287405
Kalla mig gärna efterbliven, det bjuder jag på :P
Jag testade att trycka ned knappen ända ned till autoläget och körde fönstret i botten, släppte knappen och tryckte ned igen i en sekund. Sedan samma sak uppåt, och vips så funkade det :-D
Så nu visar det även att fönstren är stängda i VOC-appen.
Ibland är det lätta svårt :-)

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]