Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190185
least skrev:Generellt om något bränner en säkring i bilen, så löser man inte problemet genom att bara byta säkringen.
Därmed är det rimligt att dessa säkringar är till för verkstaden och de har betalt för att krypa runt. :o
Överlasta 12v-uttaget har ju hänt... ehrm...
Likaså hyrsläp som sköt en säkring då det sedan visade sig vara kortis i ett sönderkört positionsljus.
Då vill man gärna kunna byta själv.
#1190187
Borde givetvis vara lika lättåtkomligt som på tex Saab 9000. En lucka precis under handskfacket och man kan rota runt där efter behag i perfekt sittande arbetsställning.

Jag är precis lika irriterad på detta skit på min S80 -2007. Helt idiotisk placering av en säkringsbox.
#1190284
Starta om ecuer som jag fick göra igår är ju tyvärr vardag... Vill inte lossa batteripolen utan drar hellre säkringen på ecun i fråga. Igår var det nr 35 (VCM) din fick ryckas.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
#1190305
salmonsalar skrev:Starta om ecuer som jag fick göra igår är ju tyvärr vardag... Vill inte lossa batteripolen utan drar hellre säkringen på ecun i fråga. Igår var det nr 35 (VCM) din fick ryckas.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Jag har flera gånger fått rycka nr 37 (Audiostyrenhet) då ljudet i bilen helt försvunnit. Det verkar dock som att detta problem försvunnit efter att den stora uppdateringen med det nya gränssnittet lades in.
#1190359
thread skrev:
salmonsalar skrev:Starta om ecuer som jag fick göra igår är ju tyvärr vardag... Vill inte lossa batteripolen utan drar hellre säkringen på ecun i fråga. Igår var det nr 35 (VCM) din fick ryckas.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Jag har flera gånger fått rycka nr 37 (Audiostyrenhet) då ljudet i bilen helt försvunnit. Det verkar dock som att detta problem försvunnit efter att den stora uppdateringen med det nya gränssnittet lades in.
Skönt det då!!

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
#1231447
HitTheRoadJack skrev:Tack för säkringstråden. Skulle börja en djupdykning på vänstersida men tackvare tråden gick jag höger.
Bjuder på ett foto. Varför ska det vara så svårt att byta cigg säkring?
Bild
Varför göra det enkelt om man kan krångla till det?
#1286502
I pdf-manualen står det, på sid 558, följande som i skärmdumparna
Bilagor
Screenshot_20181214-185252_Adobe Acrobat.jpg
Screenshot_20181214-185252_Adobe Acrobat.jpg (165.75 KiB) Visad 2109 gånger
Screenshot_20181214-185247_Adobe Acrobat.jpg
Screenshot_20181214-185247_Adobe Acrobat.jpg (133.2 KiB) Visad 2109 gånger

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]