Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1286301
Nu efter några dagar med min V40 så låser den inte längre upp samtliga dörrar när jag parkerat och öppnat förardörren. Har kollat i färddatorn och där står det att samtliga dörrar är valt som upplåsningsalternativ.
Låser jag upp med fjärren så låses samtliga dörrar upp, men som sagt, när jag parkerat och kliver ur så är dom andra dörrarna låsta fortfarande. Nån som vet vad som är fel?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1286307
Tompamannen skrev: tor 13 dec 2018, 21:28 Nu efter några dagar med min V40 så låser den inte längre upp samtliga dörrar när jag parkerat och öppnat förardörren. Har kollat i färddatorn och där står det att samtliga dörrar är valt som upplåsningsalternativ.
Låser jag upp med fjärren så låses samtliga dörrar upp, men som sagt, när jag parkerat och kliver ur så är dom andra dörrarna låsta fortfarande. Nån som vet vad som är fel?
Har du automatisk låsning på?, dvs att dörrarna låser sig när man kör iväg...
Vill minnas att om man har detta aktiverat så låses endast förardörren upp när man stannar och kliver ur.
Denna funktionen går att aktivera/avaktivera i My Car-menyn.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]