Moderator: Moderatorer

#1286101
Min Volvo har fått tidiga Julklappar......
Byte av kamrem
Byte av spännrulle
Byte av vattenpump
Byte av VVT enhet insugningskam
Byte av VVT enhet avgaskam
Byte av Solenoid Insugkam
Byte av topplockpackning
Byte av ventiltätningar...
Byte av Packboxar kamaxlar
Byte av Topplocksbultar
Byte av Tändstift
Byte av Motorolja
Byte av grenrör packning
Byte av insugningspackning
Byte av pinn bultar grenrör
Byte av Packbox vevaxel
Byte av vevhusventilation
Inslipning av Ventiler.......

Det var 2018 års Julklappar till Volvon
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1286105
Libbe skrev:Min Volvo har fått tidiga Julklappar......
Byte av kamrem
Byte av spännrulle
Byte av vattenpump
Byte av VVT enhet insugningskam
Byte av VVT enhet avgaskam
Byte av Solenoid Insugkam
Byte av topplockpackning
Byte av ventiltätningar...
Byte av Packboxar kamaxlar
Byte av Topplocksbultar
Byte av Tändstift
Byte av Motorolja
Byte av grenrör packning
Byte av insugningspackning
Byte av pinn bultar grenrör
Byte av Packbox vevaxel
Byte av vevhusventilation
Inslipning av Ventiler.......

Det var 2018 års Julklappar till Volvon
Vad heter den bortskämda lyckosten.
Det va en rejäl uppfräschning av motorn. Önskar jag kunde skämma bort min på samma sätt. Den fick viserligen nya bussningar V sida, fick inte loss bultarna på H sida men ska fixa med det till våren, spindelleder, inre och yttre styrsleder. Nya stötdämpare bak och lite smått och i bra begagnat i motorrumet som va tvunget att bytas. Som sjukpensionär är bildelsbasen och dom lokala skrotarna här hemmikring en guldgruva för min S80. Köpte en donatorbil i våras också för 800 spänn som såg ut som att någon försökt klämma sig förbi en dumper och en lastbil. Fanns mycket på den som kan komma till nytta. "Serienummret" karossen har nog gjort ett liknande dopp som robotten i slutet av terminator nu. I'l be back.
20171123_174007.jpeg
20171123_174007.jpeg (145.87 KiB) Visad 1532 gånger
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#1286284
**Nice..... :-) :-)
För att inte tala om Ebay.....där man osså kan hitta delar till "Good prise"
Och blocket på hemma plan!
Beg. Motor delar? -Njae.....jag vet inte!? :-/ -Inte när det gäller Slitage delar iaf......
Och Tyvärr. Så har Bilskrotarna lärt sig ta' betalt :-( :-( Och även dom kan ta hutlösa Priser...............
#1286302
På tal om hjulklappar, har skaffat en bättre begagnad grill och strålkastare till min kära 745-a. Dom "ryckte" min grill (har ju en GLT 16V) och förstörde då fästena för den. Dessa fästen sitter i den kompletta strålkastaren så jag plockade allt framtill från en -88 GL. Detta håller jag på att montera nu, tillsammans med nya kablar direkt från generatorn till strålkastarna. 2 st dubbla reläer (ett till varje strålkastare) och ett relä till 3 st nya fjärrljus. Dessutom fick bilen för 2 veckor sedan monterat på vinterdäcken (nästan nya, inköpta till förra vintern), i samband med det monterat omslipade bromsskivor runt om, smort och motionerat kolvarna, smort och justerat handbromsen och bytt bromsvätskan. När bilen ändå var upphissad på bockar så bytte jag avgasröret efter katen, så nu ska bilen gå 30 år till .....
Tog en bild, men det är inte uppdaterat till molnet än, ska lägga till den i morgon (om jag kommer ihåg det)
IMG_20181213_150828-2304x1728.jpg
IMG_20181213_150828-2304x1728.jpg (315.54 KiB) Visad 1383 gånger
Det som ligger under bilen är all plast jag fick plocka bort för att komma åt att fästa fästena till extraljusen. Ska återmontera vakuumtanken för AC-n som var läck på. Har kört utan några år....
Bättre med en GL grill än ingen grill alls. Även om jag kört utan några år. Det set trevligare ut med
Senast redigerad av 3 lennarte, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1286328
Libbe skrev:**Nice..... :-) :-)
För att inte tala om Ebay.....där man osså kan hitta delar till "Good prise"
Och blocket på hemma plan!
Beg. Motor delar? -Njae.....jag vet inte!? :-/ -Inte när det gäller Slitage delar iaf......
Och Tyvärr. Så har Bilskrotarna lärt sig ta' betalt :-( :-( Och även dom kan ta hutlösa Priser...............
Jo jag har märkt att det råder lite förvirring hos skrotar när det gäller prissättning. Kan va 3 ggr dyrare på en mot en annan. Lambdasond och en tändspole som jag hoppas klarar ett par år för 280:- är ju ok får jag påstå.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#1286435
Idag skottade jag av min XC70. Kanske kör jag ett varv på planen bara för att känna Volvokänslan, nästan allt är ju bytt och den startar direkt. Jättefin bil. Och jag tycker att det är fin form på bilen så jag gillar att se på den. Tyvärr har datorfelet ännu inte lagat sig, trots att bilen fått stå i flera år. SRS-felet som tusen och åter tusen betalar brutala pengar till Volvo för. Avancerade "tekniska" lösningar på icke existerande problem. Auktoriserat bedrägeri. En bil jag istället använder hade fel på airbaggen häromdagen, varnade lampan. Jag sökte och hittade direkt alla verkstadshandböcker och kom på att en kabel hade gått av under en stol. Jag tvinnade trådarna och startade bilen. Ingen varningslampa, inga fel och inga felkoder. Sen lödde jag tåtarna och allt är frid och fröjd. Bättre än nytt. Volvobilar fungerar annorlunda. :-D
Det hörs om en engelsk biltillverkare som erbjuder konvertering till eldrift av gammelbilarna. Undrar om det skulle gå att bygga om Volvobilar så att de går att laga? Ska nog fråga myndigheterna.
#1286617
Fixat grabbens 960 med nya tändspolar och isolerat om kablarna till dessa, nu går den bra igen :-)

Mike
#1286761
Bytt kamrem, v-pump och olja i min gamla 945 FT från 1992. Den bilen verkar vara odödlig - har gått 36K mil och den känns fortfarande fräsch. På 945:an funkar alltid c-låsen till skillnad från vår V70.
  • 1
  • 1038
  • 1039
  • 1040
  • 1041
  • 1042
  • 1845

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]