Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvogubben
#1285914
Ja eller hur! Galenskap!
Men det låter ju nästan bäst och göra det med orginalknappen och kontakten som du säger. Förlåt om jag är seg, men hade du velat ge en snabb liten beskrivning på tillvägagångssättet helt där?
av Andreas12
#1285927
Du fick en länk tidigare i tråden som förklarar allt, inkl art nr på knapp o kontakt.
Du behöver
Montera knapp, vallfri plats, bilen lär sig själv.
Ant skarva kablar i motorutrymmet el köp kontakt plus 2 sladdar.
Kontakten lämnar plus o minus.
Styr på minus
Kopplar batteriplus på plats 30
Plus från kontakten på 86
Minus på kontakt på 85
Utgång till ledramp 87 på relä.
Vänta ca 20 min prova ..
Allt klart.
av klacken
#1286473
Ja finns gul och svart där också.även vit och grå.
Alla kablar till lamphuset går in på samma ställe i en rund kontakt på min. Enkelt att kolla om du tar en synål och sticker genom isoleringen och har en polpenna att kolla med.
av Andreas12
#1286486
Varför inte bara lossa kontaktstycket. Mät med helljuset på vilken kontakt som har ström.
Kolla vilken sladd som går till kontakten.
Har du ingen mätare går det bra med en 12 volts lampa o sladdstump.
Sticka hål på isoleringen är en mindre bra ide , skulle det vara fel kabel kryper fukt in o till slut har du elproblem.
Tror om du ej vet hur man mäter detta bör du nog lämna iväg jobbet så det inte blir en farlig/brandrisk med inkopplingen.
av klacken
#1286491
Går inte att koppla ur och mäta i kontakten,finns inte ström där när den är urkopplad.sticker du hål på fel så är det bara sätta en droppe snabblim där.
Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i al[…]

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]