Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
#1284985
Gött mos. Hämtningen av vår bil tog drygt 2 timmar. Skönt med en säljare som bryr sig. Hoppas att du blir lika nöjd med din om vi är med vår 👌😊
av Lockis
#1285033
joysam skrev:@Lockis , har du hunnit kolla vilket varvtal du har vid 100 km/h ännu?

Eller är det någon annan som kör 8-stegad automat som kan berätta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej!

Jag ligger mellan 1500-1600 varv i 100 :) Svårt att se exakt :P
av joysam
#1285034
Lockis skrev:
joysam skrev:@Lockis , har du hunnit kolla vilket varvtal du har vid 100 km/h ännu?

Eller är det någon annan som kör 8-stegad automat som kan berätta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej!

Jag ligger mellan 1500-1600 varv i 100 :) Svårt att se exakt :P
Samma varvtal som på 6:e växeln i en D4 med manuell låda då.

Lite intressant att Volvo inte låter utväxlingen på sista växeln resultera i ytterligare lite lägre varvtal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1285035
joysam skrev: fre 07 dec 2018, 12:18
Lockis skrev:
joysam skrev:@Lockis , har du hunnit kolla vilket varvtal du har vid 100 km/h ännu?

Eller är det någon annan som kör 8-stegad automat som kan berätta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej!

Jag ligger mellan 1500-1600 varv i 100 :) Svårt att se exakt :P
Samma varvtal som på 6:e växeln i en D4 med manuell låda då.

Lite intressant att Volvo inte låter utväxlingen på sista växeln resultera i ytterligare lite lägre varvtal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
haha jag har ingen aning jag vet bara att det är stor skillnad på min förra 6 stegade D3 :) Den lät mycket i motorvägsfart mycket pga varvtal. Jag var nere i Tyskland förra helgen och måste säga att jag inte ångrar en sekund att jag bytta upp mig till en D4. Visst jag kunde tagit en D3 denna gången också och fått 360 kameran men D4an är värd varenda krona i mina ögon :)
av Pappavovve
#1285448
epostaren skrev:Pappavovve, fick du någon ordning på Volvo on call-knappen?
Funkar att ringa voc och snacka med dem men har inte möjlighet att använda appen. Dock kommer Volvo att erbjuda alla kunder som precis som jag inte beställde voc möjligheten att uppgradera mjukvaran i bilen för att få samtliga funktioner. Kostnaden för detta vet jag ej ännu tyvärr...


Skickat från min iPad med Tapatalk
av Lockis
#1285554
Pappavovve skrev: sön 09 dec 2018, 19:41
epostaren skrev:Pappavovve, fick du någon ordning på Volvo on call-knappen?
Funkar att ringa voc och snacka med dem men har inte möjlighet att använda appen. Dock kommer Volvo att erbjuda alla kunder som precis som jag inte beställde voc möjligheten att uppgradera mjukvaran i bilen för att få samtliga funktioner. Kostnaden för detta vet jag ej ännu tyvärr...


Skickat från min iPad med Tapatalk
Ahh, lite smart av dem. Mindre delar att lagerhålla samt att bilarna blir mer eftertraktade på 2:a hands marknaden om dem kan uppgraderas till volvo on call. För mig är VoC ett måste :)
av darkoblues
#1285958
Hello V60 agare:),
Sorry, I will switch to English as my writing in Swedish still needs some practice.
I ordered few days ago V60 T5 Inscription in Poland, should receive it in April.
Is there anyone who already drives that T5?
How is your fuel consumption?
Ps- you can write in Swedish
Användarvisningsbild
av epostaren
#1290038
Har fått tillbaka samma fel med samma felmeddelande: Parkeringsbroms Ej helt släppt. Har varit på en mycket grundlig felsökning med kontroll av massor av grejor som t.ex. ledningar, motorer. Ny mjukvara har installerats och en ledningsmatta är utbytt + en massa andra kontroller av akutator och motorer. Felet har inte kommit tillbaka, och ingen vet varför det har uppkommit. Hoppas att jag slipper det igen... Felet uppkom dag 1 och var försvunnet av sig själv dag 3 och detta har hänt 2 gånger.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]