Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1230510
Har en V90 t5 2017 som är uttagen mars 2017 och gått strax över 400 mil.
När ska den servas, VOC säger genast, jag tänkte dra på det lite...
Hade BMW en gång och de sa +/- 2 månader.

Vad gäller?
av V70_2005
#1230579
400mil på ett år! Och sen volvos korta intervall (varje år oavsett körsträcka) din bil blir en våt dröm för begagnatköparen.

Jag skulle nog satsa på att inte serva innan ett fullt år gått men däremot i ditt fall under mars månad.
av SundanceKid
#1230843
least skrev:Vad vinner du på att vänta?
Vinner väl inget då jag har serviceavtal. Vill bara komma lite längre fram!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1285911
Min s90 -18 är tillverkad 1801 men inte registrerad förrän 180424. Nu säger bilstatus att den ska servas om 45 dagar. Antar att den räknar från tillverkningsdatum då? Bilen har gått 1200 mil och jag köpte den i början av december. Fick serviceavtal gratis första året så det är ju inget problem. Vill bara veta vad som gäller.
av Lockis
#1285921
När servades den senast?
Användarvisningsbild
av Derank
#1285925
Då den är uttagen 1804 är den aldrig servad
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1285926
Precis. Aldrig servad. Jag trodde det var dags i april men bilstatus vill att den servas slutet av januari. Logiskt på ett sätt. Men jag undrar om det alltid är så? Tänkte att serviceräknaren kanske normalt nollställs vid leveransservice. Bilen är ju byggd i kina så tre månader mellan byggdatum och registrering är ju inte så konstigt.
av stevvee
#1285947
Fjonsson skrev:Precis. Aldrig servad. Jag trodde det var dags i april men bilstatus vill att den servas slutet av januari. Logiskt på ett sätt. Men jag undrar om det alltid är så? Tänkte att serviceräknaren kanske normalt nollställs vid leveransservice. Bilen är ju byggd i kina så tre månader mellan byggdatum och registrering är ju inte så konstigt.
Hade du inte kört en meter så hade den ändå velat haft års service. Oljan struntar i om bilen blev påställd i april eller januari. Nu är ju oljan inte någon panik direkt men jag hade nog servat i januari enligt vad bilen säger. Speciellt om du har serviceavtal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]