...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#1285713
Jag har en lösning. Sätt max hastighet till 80km/h på de aktuella sträckorna. Då spelar det ju ingen roll vilken fil man kör i. Tempot är samma. Kapaciteten utnyttjas till 100%.
Användarvisningsbild
av joel80
#1285718
?
Det är 80 på en del av sträckorna.. Varför skulle det funka bättre? Folk envisas med mittfilen där också, ibland under hastighetsgränsen. Och man får inte passera till höger på 80-väg heller...
Användarvisningsbild
av SvenB
#1285762
Man skall alltså anpassa trafiken till de som inte kan köra bil då, tycker ni?
Användarvisningsbild
av Derank
#1285823
Det kan väl inte vara ett jätteproblem att någon ligger i mittfilen. Kör om el ligg kvar.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av StringerBell
#1286270
joel80 skrev: tis 11 dec 2018, 01:07 ?
Det är 80 på en del av sträckorna.. Varför skulle det funka bättre? Folk envisas med mittfilen där också, ibland under hastighetsgränsen. Och man får inte passera till höger på 80-väg heller...
De flesta kör i mitten för att det går för sakta till höger och för fort till vänster. Om det är åttio till höger har mittfilarna en ursäkta mindre att ligga där.
Användarvisningsbild
av joel80
#1286338
Jag irriterar ju självklar mig bara på de gånger då det är tomt till höger! Vilket det faktiskt är rätt många gånger. :/

Om det ligger trafik även i högerfilen som kör långsammare är det väl ingen som gnäller på de som kör i mittfilen, så länge man kör i allafall lite snabbare än de till höger. :)
av Lövet
#1286422
StringerBell skrev:
joel80 skrev: tis 11 dec 2018, 01:07 ?
Det är 80 på en del av sträckorna.. Varför skulle det funka bättre? Folk envisas med mittfilen där också, ibland under hastighetsgränsen. Och man får inte passera till höger på 80-väg heller...
De flesta kör i mitten för att det går för sakta till höger och för fort till vänster. Om det är åttio till höger har mittfilarna en ursäkta mindre att ligga där.
Högerfilen går många gånger fortare än mittfilen. Men den är ojämnare. Svensson som bara vill sova och köra oengagerat lägger sig oundvikligt i mitten och byter inte till höger när det är tomt.
Användarvisningsbild
av snepo
#1286496
Derank skrev:Det kan väl inte vara ett jätteproblem att någon ligger i mittfilen. Kör om el ligg kvar. Exakt :-)

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
:-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1286503
Derank skrev:Det kan väl inte vara ett jätteproblem att någon ligger i mittfilen. Kör om el ligg kvar.
Får dock oftast göra fyra filbyten då vilket spontant känns onödigt ;-)

Minns när vi hyrde bil i usa första gången, trodde de blivit tokiga men nej då de kör bara om på båda sidor på motorvägen. Det går bra med men där är det dock tillåtet
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]