Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1285584
I inställningarna kan man bara ändra mellan snabb, medium och långsam, vilket i och för sig är att ändra känslighet... 😀

Men en verkstad, har jag för mig, kan ändra mer i kameran..
av fragge
#1285611
CETT skrev:Och när den väl är på så fungerar avbländning vid 50% av mötena. Resten får man blända av själv. :mad:
Det behöver du nog kolla upp med verkstan, kör med min på automatik mest jämt när det är mörkt, även inne i stan. Har bara blivit blinkad på en gång, men det var när det regnade som sjutton och jag tror kameran inte såg så bra som den borde. Tycker den spårar de andra bilarna bra, man ser ganska tydligt att den skapar en mörk box kring dem och att den följer dem.
Har min på "mellan" inställningen.
av CETT
#1285677
fragge skrev:
CETT skrev:Och när den väl är på så fungerar avbländning vid 50% av mötena. Resten får man blända av själv. :mad:
Det behöver du nog kolla upp med verkstan, kör med min på automatik mest jämt när det är mörkt, även inne i stan. Har bara blivit blinkad på en gång, men det var när det regnade som sjutton och jag tror kameran inte såg så bra som den borde. Tycker den spårar de andra bilarna bra, man ser ganska tydligt att den skapar en mörk box kring dem och att den följer dem.
Har min på "mellan" inställningen.
Hade den på verkstad förra veckan. Endast omladdning av mjukvara. Igår körde jag hem ca 19 mil i mörker, idealiska förhållanden och lite trafik. Fick väl blink en 10-15 gånger och några rejäla helljusramper rakt i ansiktet. Det blir nytt besök på verkstaden. Konstigt nog är den väldigt känslig på bakljus från bilar framför.
av Lockis
#1285714
Måste bara flika in här, kör en V60 med Dynamisk LED. Har bara haft ett fordon som blinkat på mig (en moped). Har ställt in den på snabb i ljus inställningar.
av Skamas
#1285867
Kör en XC60 T8-19 med även LED-ramp monterad och måste säga att automatiken fungerar kanon. Har kört 200mil senaste veckan varav mycket i mörker, haft två mötande som bländats....
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!