Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1285070
AndreasThn skrev: fre 07 dec 2018, 14:51 Har något åt det håller på vår Q5 och tycker du gör helt rätt, surt med leveranstiden dock :-o
Ganska nöjd att det blev en lagerbil för oss :-)
Hade jag vetat om det hade jag definitivt valt annan modell eller letat i lager. 6 månaders väntan på en helt vanlig bil som inte är ny på marknaden tycker jag är för mycket.
#1286421
StefanN skrev:
Lövet skrev:6 månaders väntan på en helt vanlig bil som inte är ny på marknaden tycker jag är för mycket.
Vad är flaskhalsen? Hinner dom inte göra eller saknas det komponenter? Borde ju ha insett hur stor produktion det skulle handla om tycker man.
Flaskhalsen har varit att övergången till WLTP gör att varenda bil måste testasi 20-30 olika konfigurationer per motor istället för en-två. Detta måste göras vid modellårsskifte eller andra uppdateringar. Man har helt enkelt inte hunnit med. Det gör att årsmodell 2019 börjar produceras långt långt senare än normalt. Faktum är att modellår 2019 kommer bara bestå av 4-5 månader, sen kommer modellår 2020 strax innan sommaren. Jag får en unik bil ju!
#1295627
Då är bilen i alla fall låst i fabrik så det bör innebära att den har en plats på linan vecka 8 i alla fall. :-) Sen får vi se hur fort det går upp till Sverige. 3-4 veckor åtminstone brukar det vara :x
Capture.JPG
Capture.JPG (21.48 KiB) Visad 1904 gånger
(PPV = PlaneradProduktionsVecka)
#1304176
Lockis skrev:Börjar närma sig leverans nu? :-) Var själv inne på en A4 förra året men slutade med V60 :-P
Bilen är enligt uppgift byggd och står och väntar på transport nere i Tyskland. Det går seeeeeeeeeeeeegt. Inne på månad 7 nu.
#1304639
Naturligtvis dagen efter jag ska åka till fjällen och vara borta en vecka. Nåväl, får jag stenskottsblästra gammelpassaten istället då och det kanske inte är fel. Har lyckligtvis skaffat lasthållare till båda så skidorna kommer med bekvämt oavsett bil.
Capture.JPG
Capture.JPG (13.91 KiB) Visad 1574 gånger
#1310732
Strulet slutar aldrig. Nu står bilen hos ÅF men jag får inte hämta ut den. Nåt IT-trams hos finansbolaget gör att jag inte får hämta bilen förrän 2 maj! Kul med en hel månads onödig försening när bilen bara står parkerad till ingen nytta hos ÅF. Hela den här affären är verkligen USELT hanterad av både säljande ÅF, Audi Sverige och VW Finans. ÅF lovar en leveranstid som inte hålls, Audi klantar till WLTP certifieringen, Finansbolaget stänger hela kontraktsdelen under tre veckor(!). Men det är bara att le och se glad ut - jag får inte handla någon annanstans.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]