Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maqqann
#1284772
beachman skrev:
Maqqann skrev:Jag kan inte påstå jag hört någon skillnad, då har jag kört med alla 3 du nämner.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Jag ska trixa lite med inställningarna i Spotifyappen på telefonen, har googlat fram att det kan vara funktionen "Normalisera volym" som ställer till det. Anledningen att jag gärna vill köra Spotify via AA är röststyrningen för att hitta låtar. Jag återkommer om det blir bättre...
Finns det sådant stöd? Har jag inte lyckats med.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

av beachman
#1284797
peterfrykvall skrev:Kan dock säga att den inte fungerar med Android Auto. Laddar gör den men jag får inte upp någon av telefonerna som ett alternativ för att starta Android Auto när jag går via den.
Maqqann skrev:
beachman skrev:
Maqqann skrev:Jag kan inte påstå jag hört någon skillnad, då har jag kört med alla 3 du nämner.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Jag ska trixa lite med inställningarna i Spotifyappen på telefonen, har googlat fram att det kan vara funktionen "Normalisera volym" som ställer till det. Anledningen att jag gärna vill köra Spotify via AA är röststyrningen för att hitta låtar. Jag återkommer om det blir bättre...
Finns det sådant stöd? Har jag inte lyckats med.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Tycker röststyrning i AA funkar riktigt bra, den använder Google Assistent.
När Android Auto körs: Tryck på röstknappen i bilen mer än 2 sekunder, sedan kan du t.ex säga: "Spela rock på Spotify"
Se till att ladda ner senaste APK för AA då den ännu inte släppts på svenska Google Play https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
Användarvisningsbild
av Himself
#1284802
Dum fråga i fel tråd kanske... Men vad jag har fått för mig så är CarPlay och Android Auto skilda saker (monteringsmässigt)? Någon som har koll på hur mycket Android Auto att lägga till? Jag behöver inga extra USB-uttag i mittkonsollen som det innebär från fabrik...
Användarvisningsbild
av mikeman
#1284855
Himself skrev: tor 06 dec 2018, 11:03 Dum fråga i fel tråd kanske... Men vad jag har fått för mig så är CarPlay och Android Auto skilda saker (monteringsmässigt)? Någon som har koll på hur mycket Android Auto att lägga till? Jag behöver inga extra USB-uttag i mittkonsollen som det innebär från fabrik...
Det har verkat så, i alla fall till en början var det nog bara Carplay men nu innefattar smartphone integration både och.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1284861
beachman skrev: ons 05 dec 2018, 21:10 Vet inte om det är rätt tråd att ställa frågan i, men jag får riktigt dålig ljudkvalitet med spotify via AA. Mycket sämre än sambons Iphone8 med Carplay och ljusår sämre än bilens inbygda app. Ljudet är tunnt och utan bas. Någon fler som har samma upplevelse? Vad använder AA för ljudprotokoll? Blåtand? USB? Digitalt eller Analogt? Vet att Carplay använder USB (IPod) med riktigt bra kvalité... Kan det ha med bilens implementering av AA att göra?

Jag har en Samsung S8. Bilen är utsustad med Harman Kardon.
Jag gågglade lite på hur ljudet överförs och det går digitalt i usb-kabeln men däremot samtal går över bluetooth för att följa standarder och vara tillförlitligt. Det borde inte vara problem med vanliga nya telefoner men kanske ändå. Det finns en del frågor på nätet om just Samsung och AA så det skulle kunna vara något problem. Du kan prova med olika versioner av AA, kan ändras en del.
av Geggan
#1284862
Maqqann skrev: ons 05 dec 2018, 20:45 Kör med Android auto dagligen, enda jag saknar är stöd för dubbla sim. Sim 1 i min oneplus används hela tiden. Waze är riktigt trevligt, valde att inte installera inbyggda navigationen utan kör enbart med waze.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Ett tips är att installera och konfigurera appen "Dual SIM Selector Pro". Den kostar 29 kronor men är värd varenda öre. I den kan du ställa in vilket SIM-kort som ska användas med respektive kontakt/grupp etc. På så sätt fungerar det problemfritt att ringa med Android Auto (och även Google Assistant med blåtandslurar som bonus).
av Xanthopteryx
#1284921
DirkDigglas skrev:
Xanthopteryx skrev: ons 05 dec 2018, 16:56 För mig, definitivt inte. Kör Waze varenda gång jag använder bilen. Underbart skönt och praktiskt!
Visst för du då upp Waze i bilens skärm?

// Erik
I mittenskärmen ja. Dock inte i instrumentklustret och i HUD.
av SundanceKid
#1284990
Min Oneplus 6 ihop med bilens Android Auto löser inte att ringa upp om jag inte förvalt ett simkort. (Jag vill alltså ringa med olika beroende på lite olika saker) Jag får ingen fråga i AA vilket sim man ska ringa ifrån, riktigt dåligt. Väcker jag telefonen och kollar på skärmen finns frågan där men annars blir det inget samtal. Detta är inte Volvospecifikt det är så på alla mina bilar med AA så det är väl Googles fel där.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1285001
SundanceKid skrev:Min Oneplus 6 ihop med bilens Android Auto löser inte att ringa upp om jag inte förvalt ett simkort. (Jag vill alltså ringa med olika beroende på lite olika saker) Jag får ingen fråga i AA vilket sim man ska ringa ifrån, riktigt dåligt. Väcker jag telefonen och kollar på skärmen finns frågan där men annars blir det inget samtal. Detta är inte Volvospecifikt det är så på alla mina bilar med AA så det är väl Googles fel där.
När jag ringer via Android auto på min oneplus 6T så väljer den alltid sim1.

När jag däremot försöker ringa via Bluetooth så får jag upp som du på telefonen.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk



Geggan skrev:
Maqqann skrev: ons 05 dec 2018, 20:45 Kör med Android auto dagligen, enda jag saknar är stöd för dubbla sim. Sim 1 i min oneplus används hela tiden. Waze är riktigt trevligt, valde att inte installera inbyggda navigationen utan kör enbart med waze.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Ett tips är att installera och konfigurera appen "Dual SIM Selector Pro". Den kostar 29 kronor men är värd varenda öre. I den kan du ställa in vilket SIM-kort som ska användas med respektive kontakt/grupp etc. På så sätt fungerar det problemfritt att ringa med Android Auto (och även Google Assistant med blåtandslurar som bonus).
Spännande, tack för tipset!

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]