Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melsec
#1282328
Har ett lustigt "fel" vid kallstart så på första försöket maler den utan att tända. Släpper nyckeln och drar till start igen så hoppar den igång direkt.
Nya stift. Kan det vara så enkelt att ett nytt bränslefilter löser problemet ?
Funderar även på att hälla i nån sån där soppa som gör rent insprutarna med.
Eller är det nån sensor som bråkar. Typ att luftmassemätaren får felvärde på första försöket ?
av Melsec
#1284764
Liten uppdatering, bytt bränslefilter och upptäckt felet, klämman till filtret gått av och ingående slang har fått ett hål :-( Känner inte riktigt för att plocka ner tanken för att byta slangen, som dessutom inte verkar finnas. Så frågan blir hur lagar man den slangen, den är ju den hårda typen av plast med snabbkoppling mot filtret.
Användarvisningsbild
av Hedis62
#1284836
Melsec skrev: tor 06 dec 2018, 07:58 Liten uppdatering, bytt bränslefilter och upptäckt felet, klämman till filtret gått av och ingående slang har fått ett hål :-( Känner inte riktigt för att plocka ner tanken för att byta slangen, som dessutom inte verkar finnas. Så frågan blir hur lagar man den slangen, den är ju den hårda typen av plast med snabbkoppling mot filtret.
Om slangen är tillräckligt lång kan du ta bort den där snabbkopplingen och sätta fast den på filtret och låsa med slangklämma snabbkopplingen är ju igentigen bara skit enligt min åsikt för slängklämmor är ju oslagbart eller i allafall nästan.
Är slangen för kort så får du köpa en rörbit och lite bränsleslang och skarva slangen :-)
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]