Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DirkDigglas
#1284575
Hej,

har nyss bytt tjänstebil till en volvo V90, kan inte förstå att carplay inte sitter med original.

Så min fråga är, vad kostar det att låsa upp hos en handlare?
Användarvisningsbild
av sura56
#1284632
Jag var faktiskt till Bilia Sisjön idag och fick ett kostnadsförslag på 1924Kr "klart i bil" , men dom hade inte tid att ladda in programvaran idag så jag ska kolla runt om någon annan "Volvo-verkstad" kan ta det direkt man är där.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1284644
Volvo är schyssta att eftermontera, alltså ? Det gör inte Mercedes med min A-klass. :mad: Så nu har jag en sugig original navi som jag inte ens har brytt mig om att installera.

Waze är helt oslagbart.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1284692
Kör med Android auto dagligen, enda jag saknar är stöd för dubbla sim. Sim 1 i min oneplus används hela tiden. Waze är riktigt trevligt, valde att inte installera inbyggda navigationen utan kör enbart med waze.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

av beachman
#1284697
Vet inte om det är rätt tråd att ställa frågan i, men jag får riktigt dålig ljudkvalitet med spotify via AA. Mycket sämre än sambons Iphone8 med Carplay och ljusår sämre än bilens inbygda app. Ljudet är tunnt och utan bas. Någon fler som har samma upplevelse? Vad använder AA för ljudprotokoll? Blåtand? USB? Digitalt eller Analogt? Vet att Carplay använder USB (IPod) med riktigt bra kvalité... Kan det ha med bilens implementering av AA att göra?

Jag har en Samsung S8. Bilen är utsustad med Harman Kardon.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1284744
Jag kan inte påstå jag hört någon skillnad, då har jag kört med alla 3 du nämner.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

av beachman
#1284765
Maqqann skrev:Jag kan inte påstå jag hört någon skillnad, då har jag kört med alla 3 du nämner.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Jag ska trixa lite med inställningarna i Spotifyappen på telefonen, har googlat fram att det kan vara funktionen "Normalisera volym" som ställer till det. Anledningen att jag gärna vill köra Spotify via AA är röststyrningen för att hitta låtar. Jag återkommer om det blir bättre...
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]